|
Post by Marcus on Mar 30, 2006 21:07:18 GMT 1
Det kan nog stämma, men Marvels är alltid marvels, kan inte en stad stor som Göteborg skrapa ihop mannar nog att spela bra i division 2 med ETT lag då är det extremt konstigt.
Marvels - Borås Rhinos första matchen, då får vi svaren.
Hur ser det ut för de lagen som inte talats om så mycket här nu då?
Tänker mest på Jönköping och Skövde/Lidköping? Bra lag? Många på träningarna? Skador? Nyförvärv?
|
|
|
Post by vad blir kvar on Mar 30, 2006 21:22:08 GMT 1
Vad jag har förstått så förlorar marvels ca 30 spelare från förra årets roster kan det vara möjligt?
Finns det något kvar överhuvudtaget? vilka spelare av kvalité finns kvar? Finns det några överhuvudtaget?
Tar nån från förra årets u-19 silvermedaljörer steget upp till senior? Som sagt har Marvlarna nått att komma med överhuvudtaget? nån som vet?
|
|
|
Post by Marvels on Mar 31, 2006 18:20:54 GMT 1
Vi kommer att ha ett bra lag i år. Kommer att vara en blandning av lite gamla och rutinerade spelare, juniorer, nybörjare samt 20-25 åringar som har spelat ett tag och satsar. Alla som vill satsa har inte övergett klubben. Inte alla som har möjligheten eller lust att pendla till t ex karlstad eller Malmö.
Vi kommer att ha 30-35 spelare ombytta till varje match. Det ser bra ut helt enkelt!
Div 2 Västra kommer att bli underhållande i år. Många bra lag som kommer att göra upp om det.
|
|
|
Post by reg on Mar 31, 2006 21:09:44 GMT 1
Inte ens 20 pers i marvels (som stannar kvar) som betalt licensen än
|
|
|
Post by bnken on Apr 1, 2006 18:17:20 GMT 1
Roligt med kvalitetshöjning men frågan är ju vad klubbarna som Jpg, Skövde och Lidköping som till stor del består av juniorer och nya tycker om att matcha in sina adepter mot Fd landslagsspelare och SS spelare. Kanske inte helt kul för deras nya spelare? ?
|
|
|
Post by motstnd on Apr 1, 2006 18:20:22 GMT 1
tycker de att det är så jävla farligt att spela mot bra spelare så kan de dra sig ur serien...
|
|
|
Post by hasseb on Apr 1, 2006 22:50:39 GMT 1
Roligt med kvalitetshöjning men frågan är ju vad klubbarna som Jpg, Skövde och Lidköping som till stor del består av juniorer och nya tycker om att matcha in sina adepter mot Fd landslagsspelare och SS spelare. Kanske inte helt kul för deras nya spelare? ? Enligt mitt tycke borde de bli inspirerade och extra taggade av att spela mot dessa spelare...
|
|
|
Post by Guniguhu on Apr 2, 2006 10:38:24 GMT 1
Möter man bra spelare och bättre än sig själv så blir man bättre....
|
|
|
Post by Guest on Apr 3, 2006 7:27:17 GMT 1
Klart man blir bättre om man håller sig hel. Men man blir inte särskilt mycket bättre av benbrott eller upprepade hjärnskakningar.
Tycker ni att bäst möjliga träning för en 18årig lovande boxare är att gå upp mot Mike Tyson när han var som bäst också?
|
|
|
Post by Sklle on Apr 3, 2006 7:57:14 GMT 1
Den jämförelsen är bara fåning. Bara för att du spelat i Landslaget eller superserien behöver inte det betyda att du är någon form av övermänniska. Visst oftast är du lite snabbare, lite starkare, lite bättre men det är ändå inga extrema nivåer vi pratar om.
|
|
|
Post by vet iofs inte on Apr 3, 2006 8:04:00 GMT 1
Men flest skador jag har fått har kommit av folk som inte vet vad dom sysslar med, även spelare i egna laget. Hårdaste smällarna kanske kommit från duktigt folk men inte skadorna....rookies är farliga....
|
|
|
Post by old boy on Apr 3, 2006 8:23:19 GMT 1
kan bara hålla med föregående inlägg. Div 2 är ingen lekskola, utan oftast fulare spel än i SS. De flesta skadorna pga late hits eller dyl som jag stött på under mina verksamma år, har uppkommit i de lägre serierna.
|
|
|
Post by Divtwo on Apr 3, 2006 15:21:26 GMT 1
Håller med. Tror att f.d. SS spelare har en bättre känsla för spelet och därmed är det säkrare att spela mot dem än mot en Rookie som flyger ner med hjälmen i ryggen på en kille två sekunder efter att spelet är slut.
Ska bli kul att följa div.2 västra i år och se vad f.d. CC spelare och Marvels spelar kan hitta på.
|
|
gammalspelare och coach
Guest
|
Post by gammalspelare och coach on Apr 4, 2006 11:21:47 GMT 1
;)det har nog inte att göra om att en person är en rookie ,det har nog mer att göra hur en person är uppfostrad, har mött ss spelare som vrider runt knäleder och flyger in i ryggar med hjälmen före endast för att skada spelare.blir du tränad på rätt sätt och har bra coacher så blir folk bra fotbollsspelare och därmed minskar skaderisken.
|
|
|
Post by old boy on Apr 4, 2006 13:41:25 GMT 1
jo det kan jag hålla med om. det handlar om respekt för varandra på planen. man kan blocka,tackla hårt men schysst. trots allt när hjälmen åker på flyger djävulen i en
|
|