|
Post by August Eriksson on Jan 14, 2006 12:30:39 GMT 1
Nej, att det skulle varit 90% juniorer är en klar överdrift.
|
|
|
Post by 031 on Jan 14, 2006 15:28:10 GMT 1
Gbg hoppas på ett B-lag men allt beror på hur stor seniortruppen blir (ev. U19-regeln spelar ju också in) Om en månad vet vi mer.
|
|
|
Post by Chapp on Jan 16, 2006 18:50:20 GMT 1
Vad kom carlstad fram till på sitt möte för utvecklingslaget som dom hade i söndags. Kommer dom till spel eller står dom över den här säsongen?
|
|
|
Post by Rikard Borg on Jan 17, 2006 9:33:02 GMT 1
Carlstad Crusaders är anmälda och kommer att delta i Div 2 Västra med ett utvecklingslag.
MVH Rikard Borg Sportchef Carlstad Crusaders
|
|
|
Post by Gteborg on Jan 22, 2006 16:20:16 GMT 1
Göteborg kommer att satsa på Pensionärer (Såna som spelade i Superserien med lag som Alelyckan SunDevils och Göteborg Giants i början på 90 talet. Så snittåldern blir väl 100 + ;D
|
|
|
Post by Hmm on Jan 22, 2006 18:00:06 GMT 1
Skönt att ni kan spara pengar genom att utnyttja färdtjänst . Det verkar ju bara bli bättre och bättre. Subventionerade rullatorer, gratis käppar. Vad blir det här näst. En tjugoårig sköterska som övervakar droppstången på natten. Lucky bastards
|
|
|
Post by wehooo on Jan 23, 2006 10:06:13 GMT 1
20 årig pingla nattetid..... sign me up!!!!!
Lätt en comback... ;D
|
|
|
Post by markuslinderum on Jan 24, 2006 12:54:01 GMT 1
Hej på er...
Flera människor har under helgen sökt mig idogt. Tydligen finns det ett enormt behov i fotbolls-Sverige att få reda på hur saker och ting ligger till med Div. 2 Västra.
Så nu ska jag försöka sprida lite ljus i frågan om huruvida Göteborg Marvels B-Lag 2005 bestod av 70% fjunisar och 30% 100-åriga gubbar från Sundevils.
Svaret är nej på båda punkter.
Ingen i vårt lag var 100 år gammal. Den äldsta i laget är jag själv (det kan vem som helst som såg mig försöka scrambla intyga) på 94 år. För dem av er som kan räkna ser ni att det saknas 6 år tills vi kommer upp i siffran 100.
Ingen spelare var heller en så kallad fjunis. Här nere säger vi moppemustasch och inget annat och såna hade vi 4.7 stycken av.
Till 2006 har vi slutit ett farmaravtal med ett Lacrosse-lag från Tibet som heter Flying Sherpas. De spelar Flygande Tranan offense och kan ge oss ett välkommet tillskott av 100-åringar (främst på skill-positioner).
Ett hemligt recept på Kefir är också på gång men det är för tidigt att säga något om detta ännu.
Vår marknadsgrupp, som jag själv sitter med i, letar också med ljus och lykta efter den flygande dvärg som dök upp en försäsong 2001 och ville spela med oss. Vi tror att han kan fixa en serieseger i Div. 2 Västra.
Vad de andra lagen sysslar med har jag ingen aning om men jag skulle gissa på att de är i ungefär samma sits som oss.
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
PS. Detta inlägg är skrivit enkom för mitt eget höga nöjes skull och den som vill dra det en smula längre kan kanske också se mitt ironiserande som ett inlägg i den ständigt aktuella debatten om graden av allmännytta i cirka 80% av inläggen på detta forum. DS.
|
|
|
Post by Ryssen on Jan 24, 2006 22:30:44 GMT 1
Ett hemligt recept på Kefir är också på gång men det är för tidigt att säga något om detta ännu. Otvättad armesocka med tinner och härsken getmjölk.
|
|
|
Post by Borsare on Jan 31, 2006 21:38:00 GMT 1
För er som undrar, Rhinos lag har växt sen fjolåret... i ALLA anseenden!
|
|
|
Post by nisse on Jan 31, 2006 21:59:27 GMT 1
ok kan du berätta lite mer. Skvaller är alltid välkommet.... Förra året så hade ni en trupp på 13 pers så färre än så kan man väl inte bli.
|
|
|
Post by gubbe on Feb 2, 2006 12:36:23 GMT 1
Flygande tranan!?!?
Kan bli svårstoppat då cc-b alltid kör "liggande grisen" å borås har ju som alla vet alltid kört med "gömda geten"
Hoppas att GbG-b kommer till spel.... Ingen vet ju om borås spelar hela serien... Å tre lag...inge kul...rena norrlands grejjen. kör trippel möten
|
|
|
Post by jpkg on Feb 2, 2006 14:08:18 GMT 1
Jpkg Hawks hur ser de ut? ryktet säger att Wennberg är tillbaka som hc, Söderholm fortfarande Qb? ut med info!
|
|
|
Post by 2001 rets dvrg on Feb 2, 2006 22:41:43 GMT 1
För er som undrar, Rhinos lag har växt sen fjolåret... i ALLA anseenden! Jpkg Hawks hur ser de ut? ryktet säger att Wennberg är tillbaka som hc, Söderholm fortfarande Qb? ut med info! Kan någon svara på dessa två inlägg. Lite uppdateringar vore kul. Go Flying Sherpas...
|
|
|
Post by Vstra Gtaland on Feb 3, 2006 0:04:55 GMT 1
Jag stod på sidlinjen som åskådare när Marvels B mötte Skövde/linköping 2005. Och om jag inte såg fel så bytte Marvels ut två 20 åringar på d-Line mot två gamla avdankade SunDevils stofiler. Höjde åldersnittet med 250 år ;D Så markus du kommer alldrig att få nån att tro att du är en dag äldre en 20. hu mycke du en skrynklar med överläppen ;D Sen ger jag mig den på att The Legend from Rhino land trampar vidare som irriterande fästing i röven på en Älg ;D
|
|