|
Post by 2006 on Aug 28, 2005 23:12:56 GMT 1
Hur blir det till nästa säsong? Blir det ettan för Lund nu? Efter att ha sett en del matcher i ettan och även några av Lunds matcher så är jag tveksam till om det är en bra idé... Gapet är enligt mig lite väl stort. Hur går tankarna i klubben? (Stort GRATTIS förtjänar ni dock!)
|
|
|
Post by 65 Lugi on Aug 29, 2005 8:45:51 GMT 1
Tankarna går ungefär som du skriver, gapet är stort mellan ettan och tvåan. Vad jag förstår kommer det dock några nya/nygamla lag här i söder så vi får väl se hur divisionerna ser ut. Inget beslut är taget än (och det är inte jag som bestämmer, jag bara reflekterar över hur jag uppfattar stämmningen i laget). Vi får se vad som händer.
Tack, Lugi och alla våra motståndare, för en bra säsong.
|
|
|
Post by 92 Lugi on Aug 29, 2005 9:48:25 GMT 1
Vilken säsong detta har varit för Lugi Vikings. Varit borträknade av många in i det sista, men som har visat att vilja och bra lagmoral kan gå långt.
Visst kanske vi väljer att inte ta steget upp i Ettan, men detta beslut skulle INTE grunda sig på sportsliga betänkligheter som att vi inte trodde vi skulle klara detta. Däremot är det en fråga huruvida det är bra för laget, som istället behöver få igång en större bredd för att klara långa resor med tillhörande kostnader. Tyvärr saknar vi idag en fungerande juniorverksamhet som kan skapa nödvändig kontinuitet. Därför vill vi även avvakta beslutet tills hur vi vet division 1 kommer att se ut nästa år (uppdelad eller som i år?!).
Slutligen vill jag bara slå den egna trumman mot den svenska avundsjuka man ibland kan se lysa igenom på ett forum som detta. Det kan inte finnas någon som inte anser att vi i Lugi gjort oss förtjänta av vår framgång. Vi har slagit alla lag vi har mött och vi krossade ett Carlstad som alla utom vi verkade tro på mest. Låt detta bli en inspiration till alla er i lag som det gick sämre för i år - och till er som startar upp nya. Lugi återstartades för fyra år sedan. Förra året vann vi EN match. Nu i år var däremot tiden inne... Det kan alltså gå, det behövs bara bra lagmoral.
Medan jag fortfarande har er uppmärksamhet vill jag passa på att tacka alla spelare och ledare i Lugi Vikings som visat att det är förbannat mycket roligare att festa efter en vinst än någonting annat. Tack för en otrolig säsong!
/Nils Thott - offensiv tränare Lugi Vikings
|
|
|
Post by aengus on Aug 29, 2005 11:10:37 GMT 1
Bra kämpat Lugi, alltid kul o vinna när andra räknar ut en, grattis!
|
|
|
Post by det gr on Aug 31, 2005 9:14:58 GMT 1
Om ni ger er fan på att ni ska spela i ettan så går det kanon bra. Vi i gefle gick upp till i å,r vi vann fem matcher och förlorade fyra varav tre vi mycket väl hade kunnat vinna. Kämpa i vinter så ger det resultat.
|
|