|
Post by tisdagsmannen on Jun 6, 2006 21:14:23 GMT 1
jasså det tycker du, tror att du har fel.
|
|
|
Post by Agne on Jun 7, 2006 7:04:28 GMT 1
Skulle vara kul att veta vilka återvändarna från SMM är som spelar i Panthers ? Vi har inte en ända spelare i laget i år som spelade med SMM förra året. Men där emot så har vi junisar.
|
|
|
Post by Hehe on Jun 7, 2006 8:37:22 GMT 1
Hmmm alltid detta tjat om hur många SMM spelare har eller inte har Panters..... Ja vi har en återvändare och det är jag men jag spelade inte alls förra året så i så fall så är det ingen....
samma här en bunt junisar hehe....
Mvh # 25 Jonas Cronström
|
|
|
Post by Sdra on Jun 7, 2006 9:26:10 GMT 1
Vad grundar du att västra är bäst på? Att Carlsatd B, trots att de var uppskrivna favoriter, bara förlorade med 60 poäng i kvalet mot Lugi förra året?
|
|
|
Post by Jag on Jun 7, 2006 10:07:58 GMT 1
50-0 blev det om man ska vara exakt
|
|
|
Post by Lakers on Jun 7, 2006 10:40:52 GMT 1
Vad grundar du att västra är bäst på? Att Carlsatd B, trots att de var uppskrivna favoriter, bara förlorade med 60 poäng i kvalet mot Lugi förra året? Jag vet inte vad Lugi tycker om sin insats mot Skövde/Lidköping förra året då de vann med 14-0 i en relativt jämn match. Vi i S/L hade iaf 14 spelare med ner till Lund, på ordinarie rostern hade vi 37 spelare. Jag tror inte att Lugi har så mkt att sätta emot t.ex. Wolves lr Marvels, då vi i S/L är i princip samma lag nu som då.
|
|
|
Post by Lugi on Jun 7, 2006 11:13:51 GMT 1
För lugis del hade vi svårt att samla någon motivation under matchen. Alla var ganska förvånade vilket dåligt motstånd vi fick och insåg första 2 min att vi skulle vinna utan problem. Vi gick mest och småpratade under matchen och tog inte riktigt i någon utav oss.
|
|
|
Post by D2 championship on Jun 7, 2006 11:50:52 GMT 1
Alltid kul med diskussioner om vilket lag som är bästa, när lagen spelar i olika distirkt. Tänk om vi kunde få till en "Division 2 mästare" match där segrarna i de båda kvalmatchern möts. Antar att förbundet inte skulle gilla att man spelade om en sådan titel men det är inget som hindrar att de båda vinnarna möts i en träningsmatch.
Hur som helst, att jämföra två lag kan görs på många olika sätt. Har man resurserna och kan titta på lagen när de spelar så kan man göra en bättre bedömning. Har man bara resultaten och sporadisk information från matcherna så är det mycket svårare.
Det enda som är säkert är att de som än må vinna sina div 2 serier endast kan sägas vara bättre än övriga lag i sin serie. När kvalmatcherna är spealde, då kan man börja diskutera vilken serie eller lag som är bäst. Förra årets resultat spelar nada roll i div 2 då förutsättningarna ändras så pass mycket från år till år.
Division 2 mästerskap, Nu!
|
|
|
Post by Norra on Jun 7, 2006 13:50:44 GMT 1
Luleå Eskimos är bäst, eftersom de inte släppt in en enda poäng på hela året och inte kommer göra det resten av sässongen heller. Det är rätt svårt att förlora om man inte släpper in något.
|
|
|
Post by Lakers on Jun 7, 2006 16:56:46 GMT 1
För lugis del hade vi svårt att samla någon motivation under matchen. Alla var ganska förvånade vilket dåligt motstånd vi fick och insåg första 2 min att vi skulle vinna utan problem. Vi gick mest och småpratade under matchen och tog inte riktigt i någon utav oss. Tala för dig själv Lugi. Att ni skulle ha lagt ner efter två minuter är en ganska stor överdrift.
|
|
|
Post by njaaaaaaaaa on Jun 7, 2006 19:49:10 GMT 1
haha inte svårt för Luleå att hålla tätt när man inte har mycket till motstånd, skicka ner eskimoerna på en tripp ner till västra så får vi se om erat defence håller tätt mot div. 2 lag som Wolves, Rhinos och Marvels.
|
|
|
Post by men on Jun 7, 2006 20:16:48 GMT 1
Det var inte så att du såg ironin i Luleå inlägget??? Luleå kommer garanterat inte att släppa in en enda poäng i seriesammahang i år, det sätter ja min farmor på (eftersom luleå inte har några motståndare i sin serie)
|
|
|
Post by Just de on Jun 7, 2006 22:55:56 GMT 1
Luleå är så jävla bra att ingen vågar möta dom, då måste dom ju vara bäst?!
|
|