|
Post by info on Sept 3, 2007 15:45:02 GMT 1
Undrar bara om det kommer någon matchrapport från den här matchen? Var den jämn? Var Gary där?
|
|
|
Post by Anton on Sept 3, 2007 16:01:17 GMT 1
Vet inte om någon matchrapport men här är en spelares uppfattning iaf. Mjodå, det började jämt i alla fall, 0-0 i halvlek, STU scoreade på en interception som ledde till 8-0 vilket även var resultated väldigt länge, mot slutet av matchen blev STU mer och mer stärkta av sin ledning och mitt egna lag fokuserade mer på att klaga på varandra och domaren till o från vilket gjorde att vi tappa huvet i matchen och då rann även poängen iväg. STU vann Turnovers med typ 7-1. Tycker dock att vårat D spelade mkt bra hela matchen och att vi bjöd upp till kamp och en hård match. Nästa år, då jääävlar Anton Källvik #3 RB Norrköping panthers
|
|
|
Post by va dr on Sept 3, 2007 17:11:00 GMT 1
ja vad kan man säga...det va en defensiv match hela matchen
|
|
|
Post by Olle on Sept 3, 2007 17:38:51 GMT 1
|
|
|
Post by matchrapport on Sept 3, 2007 21:11:35 GMT 1
|
|
|
Post by Kul on Sept 4, 2007 8:19:13 GMT 1
En "rolig" detalj var att STU gav pris för matchens lirare till Mattias Hyllén i Norrköping. Menade dom att han var STU´s bäste spelare? Snacka om "adding insult to injury"
|
|
|
Post by wwehd on Sept 4, 2007 8:40:19 GMT 1
Eller så menade dom att han var matchens bästa spelare, eftersom det verkar vara det priset han fick.
|
|
|
Post by Kul on Sept 4, 2007 8:46:51 GMT 1
Ja okej, han kanske var jättebra. Jag läste nyss Garrys matchrapport och fick intrycket av att han hade typ 5-6 interceptions osv. men han kanske trots detta var bäst på plan. Konstigt att han inte fick 3 plus av Garry...
|
|
|
Post by anon on Sept 4, 2007 11:38:55 GMT 1
En "rolig" detalj var att STU gav pris för matchens lirare till Mattias Hyllén i Norrköping. Menade dom att han var STU´s bäste spelare? Snacka om "adding insult to injury" Matchens lirare vart han inte, däremot MVP i Peking. MVP i Bulls vart Valdemar Angelov, för sina 2st interceptions.
|
|
|
Post by Michael Persson on Sept 4, 2007 12:42:13 GMT 1
Fotbollsvänner,
om det har begåtts något "fel" avseende Panthers MVP, så är felet mitt.
Det var många i Panthers som var duktiga, särskilt i första halvlek, så det finns ett antal spelare som kunde förtjäna detta pris.
Men även som lekman är det lätt att se att Hyllén är en klass-spelare. Och jag tycker fortfarande att han gjorde att bra match. Han var i högsta grad delaktig i matchens mer obehagliga moment...
Sedan borde jag kanske beaktat Interceptions mer, men förmodligen var det inte enbart hans fel. Garrys rapporter är alltid bra och initierade, men min bild av matchen är positivare: Bra spel av både lagen, skickliga domare och Fair Play.
Jag försäkrar att det inte fanns någon underfundig ironi bakom detta beslut.
Michael Persson, Ordf Northside Bulls
|
|
|
Post by ehhh on Sept 4, 2007 13:27:33 GMT 1
hmm om en qb slänger 5 interceptions o en är för td bakåt, dessutom noll poäng framåt, då har han väl knappast gjort en bra match....
|
|
|
Post by Ted on Sept 4, 2007 18:41:56 GMT 1
Nu har bitterheten lagt sig lite så jag får väll lägga in ett inlägg om matchen (för att följa upp det jag sa innan match) samt lite om säsongen. Först vill jag tacka STU för en välspelad (kanske mer spelad än velspelad men ändå) och rolig match. Som jag har skrivit i tidigare inlägg så hade jag för denna match gått över på den mörka sidan (DL) så det var för mig lite ovant men gjorde så gott jag kunde. Mitt mål var att komma åt QB så ofta jag kunde ;D men den killen imponerade trotts att jag försökte så kom han tillbaka efter varje smäll i mina ögon är det en god egenskap. Kul att Jörgen spelade är alltid lite som en klassträff när man träffar de gamla igen (var inte jörgen rätt gammal redan på min tid??). Jörgen var för övrigt den klart bästa spelaren i STU. Diskussionen angånde MVP?? Tänker ej komentera eller lägga ner tankekraft orkar ej med petitesser. Men åter igen tack STU för att jag fick tillbaka lite engagemang igen.
Mina intentioner när jag gick in i denna säsong var att främst träna och fylla ut på träningarna men det blev mer och mer spelande och ska sanningen sägas så har nog mitt bästföre datum gått ut kanske inte sista förbrukningsdatum (för er som är lite insatta). Det är inte så mycket åldern utan mer att jag ej fysikt var förbredd på att spela har även förlorat lite pondus och explosivitet.
Nu får jag önska min gamla Oline och Coach B Lycka till jag vet att ni har det som krävs min gamla vapenbroder Calle har genomgått samma metamorfos som jag och står nu till mörkrets makters förfogande
;D
|
|
|
Post by publik on Sept 4, 2007 21:38:21 GMT 1
Garry är Garry, han kommer alltid klaga på matcher där defense är bättre än offense. Vänd på steken och se det så här, alla lag som kommit upp de senaste åren från ettan har varit för dåliga på defense men ok på offense (Jämtland, Solna, Tyresö, Sundsvall). Kanske är det bra att det inte är dåliga defense i topplagen i år? Annan klassiker från G är att klaga på att äldre spelare är dominanta.
|
|
|
Post by Publik2 on Sept 5, 2007 8:57:11 GMT 1
Tycker inte att Garry gnäller, han bara konstaterar det som var ganska uppenbart. Det var verkligen inte någon välspelad match. STU tog tillvara och kapitaliserade på Norrköpings misstag. "Sparkspelet" i denna match var bedrövligt, finns det verkligen inte någon som har lite talang vad gäller att sparka på bollen? Man misstänker lite lätt att detta inte är något som priorteras hos något av lagen?
|
|
|
Post by Publik on Sept 5, 2007 10:32:32 GMT 1
Tycker inte att Garry gnäller, han bara konstaterar det som var ganska uppenbart. Det var verkligen inte någon välspelad match. STU tog tillvara och kapitaliserade på Norrköpings misstag. "Sparkspelet" i denna match var bedrövligt, finns det verkligen inte någon som har lite talang vad gäller att sparka på bollen? Man misstänker lite lätt att detta inte är något som priorteras hos något av lagen? Finns en kicker i DIFs U16 som hade en jävla hästspark till spark på Kickoff, det kan bli något av honom.
|
|