|
Post by tipparn on Aug 1, 2007 11:59:08 GMT 1
Äntligen är det dags för lite fotboll igen och vi har tre matcher denna helg.
Gefle - Örebro intressant match där båda lagen kan vinna. handlar nog mest om vilja
Djurgården - Norrköping Tror att Norrköping tar detta och vinner, mest på grund av sina grymt duktige QB som kan röra sig bra på marken och har en bra arm
Uppsala - Göteborg Göteborg tar hem detta och kommer att köra över Uppsala med ett bra springspel och playactions
|
|
|
Post by Norrpan on Aug 1, 2007 13:25:41 GMT 1
hehehe
norrköping kommer med ny QB till denna match. var så säkra...
så man litar nog på tungt springspel
|
|
|
Post by Dif on Aug 1, 2007 13:26:54 GMT 1
Har hört att Djurgården har fått 5 nya Amerikaner nu under Sommar uppehållet,
|
|
|
Post by troligt on Aug 1, 2007 16:19:13 GMT 1
Jag hörde att de bytte ut hela sin roster mot Notre Dame fighting irishs...
|
|
|
Post by jag horde on Aug 1, 2007 17:00:32 GMT 1
Martin Wiman comback!
|
|
|
Post by DiF on Aug 1, 2007 20:40:32 GMT 1
Ryktet om "5" (4) nya amerikaner stämmer, Sen har DIF också en Mexikansk QB. Men frågan är hur Djurgården ska göra. Eftersom att man bara får ha 1 Amerikan på planen i Taget. Men 2 får antagligen spela i B-laget och 2 i A-laget om inte några av dom har Svensk medborgarskap.
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on Aug 1, 2007 21:02:11 GMT 1
Förrut var det iaf så att i div2 fick man ha hur många amerikaner som helst ombytta...
|
|
|
Post by hmmm on Aug 1, 2007 22:09:22 GMT 1
Verkar som Dif är desperata att gå upp i superserien. Import QB i ettan, behöver man det för att slå lag med endast hemvävd talang är man inte bra nog att kliva upp. Det har vi sett förr (TRC tex). Nu tror jag ju att de 4 eller 5 jänkare man plockar in inte är importer utan snarare några Rik hittat på krogen, och ingen säger väl nej till folk som vill lira, men känslan man får är att Dif inte riktigt kan leverera allt de trott och hoppats (organisation, seniorlag i SS, U19 och U16 i spel osv osv). Lite Raiders-varning faktiskt Kanske läge för de två klubbarna att samarbeta.....eller vänta nu...... Förlåt, kunde inte låta bli att skoja lite.
|
|
|
Post by DIF on Aug 1, 2007 23:06:45 GMT 1
Vet ej hur dom kom till laget men dom är inga importer, snarare som du vill påstå det nåra som Rik har hittat på Krogen
|
|
|
Post by brsrk on Aug 1, 2007 23:31:42 GMT 1
Jag vet att kritiken inte var hundraprocentigt seriös, men kände ändå ett behov av att påpeka att inga av spelarna är "importer" i den bemärkelsen uttrycket används i superserien. De är inte hitlockade till Sverige för att spela för pengar. Alla (inklusive vår mexikanske qb) är vanliga spelare, rekryterade på samma sätt som alla andra, men som råkar ha nordamerikansk bakgrund. Sen får vi se, jag vet inte riktigt hur många av alla de nya ansikten som dykt upp på träningarna på sistone som är/kommer att bli licensierade snart.
|
|
|
Post by preview on Aug 3, 2007 10:06:54 GMT 1
Kommer det några preview till dessa matcher, ngn som kan rapportera läget i laget osv?
Vem vinner drabbningarna??
|
|
|
Post by PUBLIK on Aug 3, 2007 12:27:56 GMT 1
Gefle kommer nog att förlora, verkar vara en massa tjafs om man kollar i deras GB. Synd för jag har alltid gillat gävlarna från norr. Hoppas ni reder ut det till nästa år.
|
|
|
Post by na on Aug 3, 2007 13:08:50 GMT 1
Förrut var det iaf så att i div2 fick man ha hur många amerikaner som helst ombytta... ...men inte i div 1 i vilket fall: som det antyds tidigare har de här spelarna inte kommit över atlanten, utan kommit frivilligt, då kan de ju vara "försvenskade" dvs att de inte räknas som importer alls dvs om de bott i sverige tillräckligt länge.
|
|
|
Post by score on Aug 4, 2007 9:57:18 GMT 1
Gefle - Örebro Tror att saknade av Calle Djurhed kommer att vara stor, tyvärr gefle men ni får se er besegrade. 12-24
Djurgården - Norrköping Vad man läst i denna tråd skulle inte Hyllén spela(?) då lär det bli tungt run spel för panthers, och dom visade mot Uppsala att det var ngt dom bemästrade.DIF har sin nya mexare, ska bli kul o se vad han kan göra. tight match men tror Peking vinner på vilja. 18-36
Uppsala - Göteborg Hagvall-Pettersson, Kamm-Sigvardsson, Dahlerstedt-Lindgren. den som vinner dom fighterna vinner matchen,, men tror ändå att gbg har ett bättre running game än uppsala. nr 14,15 springer bra och hårt. gbg tar hem detta 14-28
|
|
|
Post by piblik on Aug 4, 2007 16:00:01 GMT 1
Haha Calle spelade typ 6 spel på offence och gjorde två td (den ena blev dock flaggad, holding på linjen) gefle så ganska bra ut. Deras QB är grym
|
|