|
Post by bullsinfo on Jun 10, 2007 18:09:38 GMT 1
Bulls vann idag mot tidigare obesegrade Marvels med 20-6. Det var en fysisk kamp med tufft spel i boxen. Bulls lyckades tidigt att hålla Marvels running game hyfsat kontrolerat.
Bulls i sin tur kunde flytta bollen och tog ledningen med 6-0 på sin andra drive?. Efter detta var Bulls nere och knackade på i Marvels Red zone 3 ggr utan att lyckas göra poäng, bla. hade Bulls 2 st INT i endzone.
I slutet av 2:a Q så satte Göteborg ihop sin bästa drive för dagen och scorade på 4:e försöket med en fin passning till Carl Kamm.
När andra halvleken började så lyckades bBulls att springa på Marvels, vilket hade varit problemfyllt i den första halvleken.
Bulls gjorde 2 till TDs i andra halvleken och vann med 20-6.
Det var en väldigt varm eftermiddag och matchen var fylld av turnovers, tror det var 4 för bulls och 6 för Marvels. Stort tack till Bulls defens som verkligen steppade upp och spelade bra idag.
Mer info kommer senare, ang poänggörare etc.
/BullsInfo.
|
|
|
Post by Publik on Jun 10, 2007 18:31:51 GMT 1
Gtb har tur att siffrorna inte blev större än vat de blev. Det var STUs undermåliga redzone O som gjorde att det inte blev 35-6 eller mer.
Stus D spelade stabilt och den TDn som släpptes in var en på drive som hölls levande tack vare flaggot på defense.
Var detta startskottet för STU som spelat under sin förmåga tidigare eller hade Marvels bara med sig halva laget och hade alla sjärnor hemma.
Till sist lite citat: Stu- Gbg: Stu som kommer tro att dom vunnit matchen när dom går in på plan, får fetstryk av gbg
7-36
Stu-Gbg Stu tror detta ska vara en walk in the park, gbg smäller skiten ur dom och tar hem det 14-28
Tror att marvels vinner ganska lätt om man kollar på tidigare matcher tror det blir ca:40-6 till marvels
Jag tänker avsluta med att säga att jag är övertygad om att Marvels kan bättre än såhär och att det kommer att bli en thigtare final dessa två lag mellan, för visst vatr detta en prewiev på den kommande finalen....?
|
|
|
Post by Askadare on Jun 10, 2007 18:41:25 GMT 1
Borttagen
|
|
|
Post by Gbg on Jun 10, 2007 18:48:41 GMT 1
Borttagen
|
|
|
Post by bullsplayer on Jun 10, 2007 19:16:27 GMT 1
ren talang, vilja, aggresivitet mm. 8-)det ni saknar
|
|
|
Post by U16 Solna on Jun 10, 2007 20:30:48 GMT 1
Yees!! ;D Grattis bulls!
|
|
|
Post by 1 on Jun 10, 2007 21:34:59 GMT 1
1 ---> Askadare
Du måste vara så totalt störd som skriver så. Inte fan vart Marvels så dåliga som du trodde eller? Jag tycker synd om dig nummer 36, retur mötet kommer bli helt annorlunda det kan jag svära min syrras fot på.
|
|
|
Post by steffo on Jun 10, 2007 21:41:35 GMT 1
Tror inte det bli ett returmöte !
|
|
|
Post by bULLEN on Jun 10, 2007 22:11:22 GMT 1
Snälla, kan vi inte slippa en skitsnackartråd till???
Finns ingen anledning att snacka skit om varandra, oavsett om ni är från Bulls eller Marvels. Det var en skön fight mellan två bra lag som tyvärr inte var så bra på att hålla bollen inom laget idag...
Marvels kan säkert bjuda bättre motstånd i en eventuell returmatch. Så snälla, förstör inte en bra match med en massa dåligt skrivande efteråt! Gäller båda lagen!
|
|
|
Post by Drew brees on Jun 10, 2007 22:23:51 GMT 1
Snälla, kan vi inte slippa en skitsnackartråd till??? Finns ingen anledning att snacka skit om varandra, oavsett om ni är från Bulls eller Marvels. Det var en skön fight mellan två bra lag som tyvärr inte var så bra på att hålla bollen inom laget idag... Marvels kan säkert bjuda bättre motstånd i en eventuell returmatch. Så snälla, förstör inte en bra match med en massa dåligt skrivande efteråt! Gäller båda lagen! Håller med till fullo, åter till matchen. Detta var första gången som jag såg Göteborg. Av det som de visade idag så har Marvels stora problem med att stoppa pass. Trots en hel del drops så flyttade STU bollen bra på GBG. Enda gången då de visade bra Pass D var i redzone. Marvels har ett tungt runninggame men var idag för endimentionella. Bulls visade att de faktiskt kan spela hyfsat D mot ett runstarkt lag. Onselius var ojämn och WRs hade en halvrisig dag de med. # 25 i Bulls sprang bra med bollen de få gånger han fick den. My 2 cents...
|
|
|
Post by Fredde W on Jun 10, 2007 23:03:02 GMT 1
Bulls va det bättre laget idag.. dom ville mera än oss.. och tyvärr så kunde vi inte spela som vi ville och det va vi själva som sköt oss i foten genom en massa mistag
Våran qb för dagen va Jens Carlqvist och han gjorde en jätte insats efter att han tränat qb 2 pass innan denna matchen.. så klanka inte ner på honom! Våran ordinarie qb klas kunde inte medverka tyvärr.. men men så är det när vi håller på med en liten sport..
en sak jag lovar är att vi kommer att prestera bättre i retur matchen för jag lovar att vi kommer göra allt för att få möta stu igen
Vill tacka STU för en bra match... idag va ni bäst!
Fredrik Westlund Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Masse on Jun 11, 2007 0:36:28 GMT 1
till askadare som skrev "Sedan snackades det att någon i Marvels hade blivit uttagen till 75 manna truppen !! HAHAHA Hur jävla komiskt är inte det då ?? Finns det verkligen mer än 76 spelare i Svergie !!!!!! Eller att basera den platsen på att han have been over there,,, Samma sak igen det måste finnas talang."
Du verkar veta lite val mycket om mig o verkar veta vad jag har gjort tidigare, lite creepy du kanske e en stalker? jaja patetiskt inlagg i alla fall.
STU va bra o fortjanade vinsten, dom kom for att vinna o satte oss pa plats... de e bara att steppa upp o bli battre infor eventuella moten i framtiden
|
|
|
Post by Michael Persson on Jun 11, 2007 8:23:47 GMT 1
Vill tacka Göteborg Marvels för en spännande och schysst kamp!
Jag tycker Ni gjorde det bra med tanke på att Ni är nya i Division 1 och saknade ordinarie QB. Dessutom var Bulls mer taggade idag - och spelade bättre - än tidigare under säsongen... Vi är riktigt stolta över våra spelares insatser idag, och det skulle vi inte vara utan stor respekt för Ert kunnande.
Ett returmöte skulle vara riktigt kul, det kan bli en kanonmatch.
Michael Persson, Ordf Northside Bulls
Ps
Om det mot förmodan är någon/några inom Bulls organisation som inte visar respekt på detta forum mot våra motståndare så ta kontakt med mig snarast!
|
|
|
Post by Jens3 on Jun 11, 2007 10:35:48 GMT 1
Nu har den feta kärringen sjungit!!!! Hur i helevete kan ett lag som Marvels spela så dåligt och ändå ligga i Div. 1 ?? Inte fan kan ett Div. 1 lag enbart basera sitt spel genom springspel? Leta upp en kastarm, sy fast den på den längsta kärringen i göteborg och börja passa bollen med lite färdigheter. Det ända Marvles QB har i talang är att leka med mina kulor en hel eftermiddag. Det måste finnas någon talang över huvudtaget annars kommer fan sporten och dö ut. Sedan snackades det att någon i Marvels hade blivit uttagen till 75 manna truppen !! HAHAHA Hur jävla komiskt är inte det då ?? Finns det verkligen mer än 76 spelare i Svergie !!!!!! Eller att basera den platsen på att han have been over there,,, Samma sak igen det måste finnas talang. och nu lite possivt gnäll på mitt hemma lag. Bulls ni hade bra mycket mer att ge, jag såg att en del i Bulls defensiva linje inte drack något vatten under matchen,, Var verkligen Marvels så klena ?? skitsamma. till er gnällisar Skriv ditt nummer och vi dansar på planen .. How ARE u Doing Bäste "Askadare"; Jag tycker det är säger rätt mycket om dig och ditt inlägg att du fullständigt dömer ut "Marvels QB" utan att ens har sett honom spela. Vad du såg var en WR försöka sig på något tarvligt försök till att imitera en QB. Gick ju så där, det är jag den förste att erkänna. Men för att sätta det hela i lite perspektiv så vill jag passa på att poängtera att jag hade lika många INTs som Bulls QB och en mer TD-pass. Han har varit med i landslaget och jag har tränat 2 träningar som QB... Jag vill avsluta med att tacka för STU för en hård match och hoppas på en returmatch i höst! Jens Carlqvist PS. Inget illa menat om dig, Anders! Du är en långt mycket bättre QB än jag!
|
|
|
Post by Masse on Jun 11, 2007 11:13:38 GMT 1
Borttaget
sen maste jag ocksa ge props till STUs QB som vet hur man ska utnyttja pass rush lanes till sin fordel, de va svettit att containa dig
|
|