|
Post by gissar on Jun 8, 2007 22:48:38 GMT 1
Mina tips för helgen. Vad tror ni?
Djurgården - Örebro DIF är solida men inte explosiva, därmed vinner de sällan med stora siffror ens mot de sämre lagen. Örebro verkar ha riktigt tungt i år, ung och tunn trupp. Inget offense alls. Tyvärr nog helgens tristaste och ojämnaste match. Dif vinner 28-0 Gefle - Norrköping Intressant match, och viktig. Rykten talar om förstärkning i GRG, vilket lär behövas i en tunn trupp. Panthers är inte heller många, men tunga ochkan prestera mer än de visat hittills. Jämna förluster mot GBG och STU är inget att skämmas för, men hur kunde de spela 6-6 mot ÖBK? Jag tror proppen går ur Hyllens offense nu och man börjar producera. Morrköping vinner 26-6 STU - Göteborg Veckans toppmatch mellan två obesegrade lag. Viktigt inför slutspelet i höst, både placering och prestige. Allt tyder på att GBg är riktigt bra i år, den match jag sett imponerade de inte, men man såg att det fanns kvalitet. STU har vunnit utan att spela bra, så frågan är: kan de höja sig mycket nog att ge GBg en match? Jag tror det blir en jämn första halvlek, sedan drar GBG ifrån med sin tyngd och bättre djup. Göteborg vinner 28-14
|
|
|
Post by nja on Jun 9, 2007 11:50:35 GMT 1
Om STU spelar som dom gjorde i träningsmatchen mot finnarna så kan inte GBG stoppa dom tror jag. Tror dom har haft svårt att lira sitt "A-game" sen dess. För då var dom riktigt bra,
|
|
|
Post by res on Jun 9, 2007 20:34:42 GMT 1
Dif vann över OBK med 20-6 OBK endast 14 ombytta
|
|