|
Post by Gametime on Apr 19, 2007 21:49:05 GMT 1
Hörde att det ska liras träningsmatch i norrköping nästa helg hur går det, vem sticker ut, resultat mm?
Komentera gärna...
|
|
|
Post by pacersfan on Apr 20, 2007 20:45:57 GMT 1
pantertanterna får pisk av ett gäng div2snubbar ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by nkping on Apr 20, 2007 22:07:50 GMT 1
det tror jag med, dom fick ju stryk sist..
|
|
|
Post by Riktigt beasts on Apr 23, 2007 8:38:48 GMT 1
Hej! Det är totalt ointressant vad resultatet blir, det som är viktigt för oss är att veta vad vi står och vad vi behöver jobba mer med osv. Vi ser fram emot en rolig och tuff träningsmatch, that´s it!
|
|
|
Post by Panthers stryk on Apr 24, 2007 14:04:03 GMT 1
Att Panthers skulle åka på "stryk" (eller vad det nu skall kallas, det är ju vad jag har förstått en scrim) finner jag vore högst otroligt!
Förra säsongen slog de Beasts rätt stort i det första mötet. Ja visst, Beasts vann en match de med, men den var betdligt jämnare, och Peking var ju i det läget i stort sätt klara för avancemang.
Skulle de mötas i en regelrätt match, tror jag mig vara säker på att Panthers skulle ta Beast, rätt lätt, dessutom.
Kul med så mkt scrims dock, alla lag emellan!
|
|
|
Post by Emil NBB on Apr 24, 2007 14:21:37 GMT 1
Första matchen då vi möttes, var vi fortfarande många orutinerade spelare, samt några rävar. Så det är förståeligt att ett lag som spelat mer än oss då vann. Vid andra mötet så hade vi fått träna upp oss och lärt känna varanndra mer, då visade det sig att vi kunde stå upp mot ett lag som Norrköping samt också vinna mot dem. Sen att Norrköping skulle avancera tycker inte jag låter som ett bra själ till att man då skulle tagit matchen mindre seriöst?
Jag tror det blir en jämn scrimmage nästa helg.
|
|
|
Post by Hmm on Apr 24, 2007 14:37:21 GMT 1
Att det inte skulle vara ett skäl tycker jag verkar konstigt. Det händer ju många lag, även på elitnivå, att just det inträffar. Att motivationen tryter när ett delmål redan är uppnått.
Jag tror dessutom inte att Beasts skulle fixa att spela i Superettan, medan Nrkpg kommer klara av det.
|
|
|
Post by Emil NBB on Apr 24, 2007 14:43:40 GMT 1
Jag tror dessutom inte att Beasts skulle fixa att spela i Superettan, medan Nrkpg kommer klara av det. Har ni kört någon träningsmatch mot något lag i div1 än?
|
|
|
Post by sergio on Apr 24, 2007 15:53:12 GMT 1
om man ser på NBB trupp har ni ingen speciellt bra spelare.....skamligt skulle det vara om ni spelade i Div 1!!!!
|
|
|
Post by Emil NBB on Apr 24, 2007 16:00:37 GMT 1
om man ser på NBB trupp har ni ingen speciellt bra spelare.....skamligt skulle det vara om ni spelade i Div 1!!!! Haha, blev tråkigt chockad när jag såg att det stod Sergio. Ja, nae nu lägger jag det här åt sidan då jag tycker kommentarerna spårar iväg. Vi får helt enkelt se hur det går i helgen. - Emil NBB
|
|
|
Post by vrde on Apr 24, 2007 17:24:05 GMT 1
Det blir nog en viktig värdemätare för båda lagen. Det skulle dock inte vara bra för norrköpings självförtroende om dom "förlorar". Vi får se i helgen.
|
|
|
Post by Besten on Apr 24, 2007 19:58:02 GMT 1
Nyköping är inne i en generationsväxling just nu. Vi försöker bygga ett lag och en förening för framtiden. Kommande säsong/säsonger blir för många av våra unga spelare en lärotid. Att prata om hurvida vi har i Div 1 att göra eller inte är helt ointresant. Spel i högre div är inte något som vi ens tänker på i nuläget.
|
|
|
Post by M Hammargard on Apr 27, 2007 11:53:30 GMT 1
Till att börja med så måste jag säga att jag inte representerar Beasts. det jag skriver är mina egna åsikter och ingen annans.
Det som hände förra året var att vi fick rejält mycket pisk i Norrköping första matchen. Därefter (eller innan?) fick vi även stryk mot Berga med 70-6. Det var någonting som vi behövde. Det gjorde att vi började träna mycket hårdare för en revansch mot Norrköping. Vårt mål under hela säsongen var att slå Norrköping på hemmaplan. Först lyckades vi besegra Berga med 14-13 på bortaplan. När Norrköping kom till oss så var de redan klara seriesegrare. Jag tror inte heller att de var beredda på att möta ett starkt motstånd. Men faktum kvarstår. Vi vann med 18-12 och spelade riktigt bra fotboll. Det kan ingen ta ifrån oss. Om vi spelar i den klassen så skulle vi inte komma sist i div1.
Men det är inte vad denna scrimmage handlar om. Båda lagen kommer att köra sina spel i träningssyfte. Dvs vi kommer att gå igenom hela våra spelböcker och se till att alla kan dem. Skulle vi mötas i en riktig match skulle vi spela på ett annat sätt. Dvs utnyttja varandras svagheter. Då skulle matchen troligen sluta på ett helt annat sätt. Hur vet jag inte, eftersom jag inte sett Peking i år. Jag vet dock att de satsar. Det ser man på deras nyförvärv och återfallsförbrytare.
Personligen så kommer jag att döma scrimmen imorgon och önskar samtliga ett trevligt möte. Och kom ihåg att det är träning och inget annat!
|
|
|
Post by Hylen on Apr 27, 2007 15:05:13 GMT 1
Panthers har ju sveriegst mest överskattade qb... om han nu ens är uppskatad. Spellevinkens release är ju fantastiskt konstig??
|
|
|
Post by film on Apr 27, 2007 20:39:20 GMT 1
|
|