|
Post by Guest on Mar 27, 2007 10:40:45 GMT 1
Dags att tippa första omgången kanske?
Hur tror ni det slutar...
Djurgården - STU Norrköping - Göteborg
Uppsala - Gefle
Mitt tips:
Djurgården - STU 21 - 7 Norrköping - Göteborg 14 - 28
Uppsala - Gefle 14 - 14
See ya!
|
|
|
Post by El Maco on Mar 27, 2007 10:48:11 GMT 1
DIF-STU 21-28
NRP-G 20-34
U-G 40-6
|
|
|
Post by Smurf on Mar 27, 2007 11:51:02 GMT 1
14-[glow=red,2,300]28[/glow]
7-[glow=red,2,300]35[/glow]
[glow=red,2,300]28[/glow]-14
|
|
|
Post by Go Hylln on Mar 27, 2007 12:05:40 GMT 1
Norrköping har ju fått Hyllén så där lär det trilla in lite poäng, tror en 28-14 till Norrköping
STU Blev ju bara bättre förra året undra om det ser likadant ut igår, tror på en slö start på årets serie igen 21-7 till DIF
Uppsala och Gefle där har jag inte en aning skulle tippa på 14-21 till Gefle men jag har garanterat fel.
|
|
|
Post by bulls on Mar 29, 2007 13:56:02 GMT 1
var lirar dif-stu första omgången
|
|
|
Post by brsrk on Mar 29, 2007 15:57:11 GMT 1
På Zinken.
|
|
|
Post by fyfn on Mar 29, 2007 21:09:13 GMT 1
|
|
|
Post by Trevligt on Mar 29, 2007 21:28:29 GMT 1
Det blir en trevlig dag på zinken, både dif matchen och så lirar ju smm mot arlanda
|
|
|
Post by henrik on Mar 29, 2007 22:03:04 GMT 1
Det blir en trevlig dag på zinken, både dif matchen och så lirar ju smm mot arlanda Helt klart!! Två premiärmatcher, två Stockholmsderbyn (=samtliga fyra klubbars juniorer, föräldrar och övriga suporters inom SL-avstånd), fyra lag som alla har höga målsättningar för säsongen... Det kommer finnas goda möjligheter att vi får en rejäl rivstart på årets säsong med en bra publiksiffra på Zinken. Se till att boka in den 12:e maj i kalendern redan nu!! Håll ögonen öppna. Mer info om "D-Day" kommer under april...
|
|
|
Post by Go Bulls on Mar 30, 2007 19:40:02 GMT 1
Kult! Vi är redo...
Go Bulls!
|
|
|
Post by CJ on Apr 6, 2007 11:02:20 GMT 1
Djurgården - STU Oj vilken start, DIF brukar vara lite slow starters men brukar komma igång. STU är ett framtidslag likt BP och jag tror redan nu de är ruskigt bra. En jämn match där STU drar det längsta strået. 30-38 Norrköping - Göteborg Två hypade lag som är nykomlingar. Hyllen var ruggigt bra i Limhamn men spelade inte så mycket förra året, beroende på hans form så kan NKP vinna eller försvinna. GBG har fina förstärkningar, varför har förstärkningarna lämnat SS lagen, jobb inte tid att satsa, motivation? Är de spelarna tränade och hungriga så kommer GBG vara starka i år, plus att det inte är ett dåligt lag, många forna SS spelare. Kan bli en sevärd jämn match. Hemmaplan avgör 28-18 Uppsala - Gefle Två rivaler som gör upp på DIV 1:s finaste arena? Gefle var inte bra i mitten av förra säsongen men ryckte upp sig på slutet och skakade DIF. Uppsala har tappat på O-line och har en ganska fräsch QB, de har bra recievers men det har också Gefle. Tror att defence kommer att avgöra denna matchen, Uppsala vinner hemma och i höst så vinner gefle hemma. Förra årets match på studenternas var riktigt bra, fint passningsspel, där sigvardsson och Djurhed hade en uppgörelse hela matchen, riktigt roligt att se, hoppas det blir lika i år där resultatet är detsamma
|
|
|
Post by Aha on Apr 30, 2007 0:48:59 GMT 1
Snart är det spel i ettan. Can't wait! Mina tips om spelet i 1:a omgången:
U86 - GRD Skulle tro att denna match är en av årets viktigaste - för bottenstriden. Vinnaren här har säkrat kontraktet till 50%. För jag tror inte nått av lagen kommer vinna mot andra än varandra. Så satsa järnet, och se till att vara skadefria i sommar till returen. Annars åker ni ut. Lagen käns jämna, Uppsala har bättre skill och GRD är tuffare och bättre på linjerna. Kan U86 skydda sin QB så gör man en hel del poäng, GRD kommer blitza järnet. Tror Uppsala vinner med 42-30.
NKP - GBG Mycket intressant nykomlingsmöte. Norrköping har värvat ett par bra namn och har en del intressanta comebacks och en OL som kan vara en av seriens bättre. Dock mindre imponerande insats mot Nyköping. Götet har många med rutin från SS, men hur många kommer till spel när det väl är dags. Inte minst när det vankas buss till Mälardalen med omnejd? Grymt oviss match men jag tror det blir jämnt och ganska välspelat. Vinnaren tar ett grepp om södra konferensen, jag tror inte ÖBK hotar dessa två. Mitt tips är att GBG's större bredd och rutin avgör - om de får till QB-positionen. Jag drar till med GBG-vinst 26-20.
DIF - STU Ännu en intressant och viktig match i premiäromgången. Verkligen bra matchups i premiären, alla tre matcherna kan bli spännande och viktiga. DIF har uttalat att de vill upp till SS till säsongen 2008, då måste man vinna serien övertygande i år. Det rimmar illa med att tappa sina tre bästa namn till SMM( Hansén, Larsson) och STU (Gustafsson). STU har väl också målet att gå upp, oklart när. Allt man hört på försäsongen är att STU ser heta ut och verkar har fått saker i rullning. Nyckeln är om importcoachen på OL har gjort ett bra jobb med sin position, de var svagheten förra året. Jag tycker det känns som att STU är yngre, hungrigare och snabbare än DIF, dessutom är DIF väldigt konservativa i sitt spel. I min värld bör STU vinna matchen, kanske enklare än många tror, säg 30-14.
Min tabell 2007 1. Göteborg 2. STU 3. NKP 4. DIF 5. ÖBK 6. U86 7. GRD
|
|
|
Post by kan vara sant on Apr 30, 2007 12:17:07 GMT 1
U86 - GRD Uppsala med en av dom 2 bästa qb´s i ligan, tyvärr har inte Hagvall visat vad han går för än. Skill truppen i U86 är bra offensivt, men tunnare defensivt. Grd har bra line och backers men inte secondry, och uppsala kommer passa sönder dom precis som dom flesta kommer kunna gör i serien. U86 32- GRD 14
NKP - GBG Nkp med som föregående talare skrev seriens bästa o-line Danne andersson, hagberg, houssin och Hellgren. skilltruppen verkar vara intresant Hellman, Paunanen, Vänt och Markkula kommer kunna avgöra många matcher. Sen får vi se om Hyllén har anpassat sig, för i div 1 har han varit innan och visat att han är seriens bästa qb. Magnus Nilsson och Rönnberg kommer bli svår stoppade iår, likaså bröderna Dahlerstedt på d. Hemmaplan avgör. Nkp 28 - Gbg 20
DIF - STU Dif har tappat mycket i år, Inga namnkunniga wr´s kvar och en o-line som såg osäker ut hela förra året. defense kommer dif i år vara lika bra men produktionen kommer inte finnas på o därför kommer dif få det svårt. Stu har en qb med självförtroende efter att ha "halkat" in i LL truppen, bra skillspelare och bra d-line osäker på om deras Lb´s håller i år mot tuffare motstånd?? Det återstår att se. Dif 14- Stu 22
Tabellen 2007 1. Göteborg 2. STU 3. NKP 4. DIF 5. U86 6. ÖBK 7. GRD
|
|
|
Post by haHA on Apr 30, 2007 21:47:50 GMT 1
Vet ej hur årets lag ser ut, men jag kommer ihåg hur GBG:s u-19 lag sa att de skulle bajsa på gefle i finalen m.m, har för mig att deT slutade 42-0. Förra året så kom westerbotten upp och de skulle ha ett bra lag. men de sög. Skulle tippa att steget mellan div 2 och div1 är lika stort som steget mellan div1 och ss
|
|
|
Post by hmm on May 1, 2007 12:01:11 GMT 1
haHA...jag förstår inte riktigt vad det är du skriver...men jag gör ett försök... Göteborg suger alltså därför att de förlorade i U-19 mot Gefle? Norrköping suger därför att Westerbotten var dåliga i fjol? Summan av kardemumman...båda förlorar! Det måste vara det bästa tipset i år... Men det var ju bara min tolkning av av du skrev...du menade kanske nåt hellt annat?? Själv tror jag att både Norrköping och Göteborg står mitt i ett generations-skifte och de som vinner är de som har mest talang. Har dock inte sett båda lagen så det ska bli spännande och se vilka som vinner. Lycka till, till båda lagen
|
|