|
Post by L Dirbersky on Dec 23, 2006 21:05:47 GMT 1
han satt bara inne 6-12 månader för kränkning av en DE, nen det straffet har han nu försonat, så därför släpper Bulls honom till SMM.
|
|
|
Post by Pluggar on Dec 24, 2006 14:26:32 GMT 1
Fredrik Bodin STU går till Luleå Eskimos pg av plugg
|
|
|
Post by Bjarne on Jan 11, 2007 22:31:51 GMT 1
Hört att gävle har ny amerikan på gång.. Deras ekonomi är visst stark och det ska satsas på ny import. hört detta från rätt säker kella. Kanske skulle dom slå sig ihop med koppargänget åxå då kan dom bli riktigt farliga....
|
|
|
Post by Prioriteringar on Jan 12, 2007 7:43:27 GMT 1
Vilket lag i Sverige skulle inte bli starkt om dom slog ihop med ett annat? Det är inte det fotbollen i Sverige behöver, vi behöver en större bred och en bättre juniorsatsning. Och satsa på amerikaner när man inte har ett mål att kliva upp i SS är för mig helt obegripligt.
|
|
|
Post by L Dirbersky on Jan 12, 2007 8:36:46 GMT 1
Vilket lag i Sverige skulle inte bli starkt om dom slog ihop med ett annat? Det är inte det fotbollen i Sverige behöver, vi behöver en större bred och en bättre juniorsatsning. Och satsa på amerikaner när man inte har ett mål att kliva upp i SS är för mig helt obegripligt. Vilka är det som har slagit ihop sig??? Och som tar över amerikaner men inte har mål att gå upp i SS??? Det kan ju inte vara Bulls, för jag satt och surfade på deras hemsida och hittade denna mening på ett brev från deras ordförande "Häng med på resan till Superserien!" Låter som om de vill upp i SS.....
|
|
|
Post by Guran on Jan 12, 2007 9:05:03 GMT 1
Skulle ju vara kul om STU tog Jämtlands plats i SS i år. För de etablerade SS-lagen alltså...
|
|
|
Post by Prioriteringar on Jan 12, 2007 10:03:44 GMT 1
Dirbersky, även om det mesta för dig kretsar runt STU så var det faktiskt Gävle vi diskuterade. Så ännu en gång... Klart att Gävle skulle bli riktigt bra om dom slog ihop sig med ett annat lag, det skulle alla lag i Sverige må bra av men fotbollen i sverige skulle förlora på det. För Gävle att ta hem en amerikan utan mål att ta sig upp till SS är bara onödigt när dom istället kan ta hit en coach, kanske en QB coach till och med.
|
|
|
Post by L Dirbersky on Jan 12, 2007 10:29:21 GMT 1
Dirbersky, även om det mesta för dig kretsar runt STU så var det faktiskt Gävle vi diskuterade. Så ännu en gång... Klart att Gävle skulle bli riktigt bra om dom slog ihop sig med ett annat lag, det skulle alla lag i Sverige må bra av men fotbollen i sverige skulle förlora på det. För Gävle att ta hem en amerikan utan mål att ta sig upp till SS är bara onödigt när dom istället kan ta hit en coach, kanske en QB coach till och med. Det var därför jag frågade, tyckte att det lät konstigt..... Den som är tyst får inget veta..... ;-)
|
|
|
Post by Hoohhoooo on Jan 12, 2007 10:38:45 GMT 1
Dirbersky, även om det mesta för dig kretsar runt STU så var det faktiskt Gävle vi diskuterade. Så ännu en gång... WAAAHAHAHA! It's funny because it's true! Sorry Dirbersky, men det där var riktigt kul för att det kan upplevas som om STU försöker highjacka alla ämnen hela tiden. Inga hard feelings hoppas jag...
|
|
|
Post by Calle on Jan 12, 2007 10:49:07 GMT 1
Han som skrev det om Gävle känner ingen spelare eller annan person inom grd. Ekonomin är god men någon amerikan är det inte tal om. Vi har en duktig qb i Per Enqvist och han håller väldigt god div 1 standard, han passade för fler td:s än våran amerikan förra året . Falun har något på gång däruppe så det finns inget intresse från något av lagen att samarbeta, förutom kanske något träningsläger tillsamans.
|
|
|
Post by Hmmm on Jan 16, 2007 10:47:04 GMT 1
varför kan ni inte bestämma er för EN sak ni vill kallas?? Vi heter NSB=Northside bulls INTE STU, det är vår allians med täby och solna
|
|
|
Post by NA on Jan 16, 2007 12:48:31 GMT 1
varför kan ni inte bestämma er för EN sak ni vill kallas?? Vi heter NSB=Northside bulls INTE STU, det är vår allians med täby och solna ja... STU blev det ju när solna och täby slogs ihop... det samarbetet gäller väl även seniornivå? det är väl samma förening? eller har ni fyra olika föreningar? NSB = seniornivå STU=U-19 Solna= U-16 Täby=U-16? jag trodde det var: STU= U19+senior solna U-16 täby U16 eftersom det står så på SAFF:s hemsida min tolkning av Northside bulls är inte mer än t.ex. att Kristianstad heter C4 Lions, och nyköping heter Baltic Beasts
|
|
|
Post by NA on Jan 16, 2007 12:50:21 GMT 1
han satt bara inne 6-12 månader för kränkning av en DE, nen det straffet har han nu försonat, så därför släpper Bulls honom till SMM. om man får 6-12 månader för att kränka en DE, vad får man då för att kränka en QB, när man har sackat honom? (genom att göra "krabban" över honom?)
|
|
|
Post by Bill on Jan 16, 2007 16:05:22 GMT 1
Vi heter NSB=Northside bulls INTE STU, det är vår allians med täby och solna ja... STU blev det ju när solna och täby slogs ihop... det samarbetet gäller väl även seniornivå? det är väl samma förening? eller har ni fyra olika föreningar? NSB = seniornivå STU=U-19 Solna= U-16 Täby=U-16? jag trodde det var: STU= U19+senior solna U-16 täby U16 eftersom det står så på SAFF:s hemsida min tolkning av Northside bulls är inte mer än t.ex. att Kristianstad heter C4 Lions, och nyköping heter Baltic Beasts Vi heter kort o gott Solna Täby United Northside Bulls. Vi fick inte heta Stockholm Northside Bulls pga att Northside är en samlingsnamn för bromma, vällingby, hässelby, kista, spånga området... enligt SAFF. Nyköping kortar ner sitt namn till NBB, Tyresö sitt till TRC och vi till NSB. Varför heter östersund Jamtland och Umeå Westerbotten? Det vet ingen.
|
|
|
Post by hmm on Jan 16, 2007 16:15:28 GMT 1
För att det är landsskapen de ligger i? Ska ärligt säga att jag inte var pigg på geografilektionerna som ung, men minns inget landsskap eller område i sverige som hette"northside"...
|
|