|
Post by ANG GEFLE on Jan 21, 2007 11:18:08 GMT 1
Det var egentligen bara STU och Tyresö vi var chanslösa mot,STU så hade vi fyra spelare avstängda. Vi spelade jämt mot DIF, Uppsala och ÖBK, med lite flyt hade vi vunnit de matcherna. Förra säsongen var vi inställda på att spela med många spelare, i år så vet vi förutsättningarna och hoppas kunna göra det bästa avsituationen (skam den som ger sig).
|
|
|
Post by TD on Jan 21, 2007 15:59:43 GMT 1
Förra säsongens resultat är ointressanta för mig. Det är sättet man avslutade förra säsongen som är det huvudsakliga! Och det gjorde man utan HC Carlsson och de så kallade "stjärnspelarna"! Jag skulle aldrig ta över och coacha ett lag som inte visade moral i motgång, men de få kvarvarande spelarna visade verkligen att "It aint over until the fat lady sings!" Vem jag är som är HC är också ointressant (det är ändå ingen som vet vem jag är) och utan mina offence och defence coacher är detta omöjligt! För att citera en nyss avliden stor coach: "Det är laget före jaget!!"
|
|
|
Post by vaaaa on Jan 21, 2007 16:05:47 GMT 1
TD=Tomas Djurhed eller? Har du ens lirat fotboll?
|
|
|
Post by publik on Jan 21, 2007 17:25:46 GMT 1
Själv så tycker jag inte att det spelar någon roll om HC har stort fotbolls kunnande, det är bättre om han fungerar som sambandscentral mellan positionscoacher och att HC:n kan se vilka som är heta för dagen, eller i svensk fotboll få laget att fungera tillsamans. Så länge inte hc:n kallar spel så gör det mig inget-..
|
|
|
Post by supporter on Jan 21, 2007 18:44:16 GMT 1
Härligt att ni inte ger upp i gävle, ni har ju varit med i fotbollssverige sedan 80 talets mitt. Klart en HC utan fotbollserfarenhet kan fungera, i alla fall om OC och DC gör jobbet med time out och allt annat som måste fungera på sidan av planen. Du har allt att vinna TD !!! Good luck !!!
|
|
|
Post by Kulan on Jan 22, 2007 7:28:42 GMT 1
Har Leif Boork spelat hockey??
|
|
|
Post by Rykte on Jan 25, 2007 16:05:03 GMT 1
Har hört att DIF har en del spelare på ingång från andra klubbar, vore kul om DIF gick ut med en officiell pressrelease!
|
|
|
Post by L Dirbersky on Jan 25, 2007 21:24:34 GMT 1
Har hört att DIF har en del spelare på ingång från andra klubbar, vore kul om DIF gick ut med en officiell pressrelease! Nu har du nog snurrar lite på ryktet.....snacket som går på stan är att flertal namnkunniga spelare lämnar östermalms stolthet.
|
|
|
Post by Vilka on Jan 25, 2007 22:08:44 GMT 1
Vilka tror ni går vinner serien?
Tror på Marvels, frågan är vad förbundet säger om dom skulle vinna och vilja gå upp till SS igen. Skulle dom låta dom göra det eller kommer det bli ett par år i ettan för dom oberoende på hur det går med tanke på fiaskot dom hade 06 då dom drog sig ur? Tycker att en kvalserie vore på sin plats om det skulle vara så att lagen fyller dom andra kraven för att spela i SS.
2 bästa i ettan möter dom 2 sämsta i SS och de två bästa går vidare till SS.
Mycket fotboll blir det och kul att se dessutom.
|
|
|
Post by Veto on Jan 25, 2007 22:40:31 GMT 1
Har snappat upp en del rykten:
DIF tappar sina två bra WR. Hansen tränar redan med SMM och Gustafsson funderar på ny klubb eller pension. Några nya kommer men inga i närheten av de som försvinner i kvalitet räknat.
Marvels satsar och har eldsjälarna sitter vid rodret. Tveksamt om någon av de som spelade i SMM eller Limhamn vänder hem. Eventuellt de två från CC. Kim tillbaks som QB och en del andra rutinerade som kör igen.
STU tappar en WR till Uppsala men där finns det bredd i laget. Ett par ska till USA också men annars verkar det inte försvinna så mycket. En del yngre som inte spelade 06 kommer tillbaks. Ryktas om Chris Stevens tillbaka.
Örebro har Mihramadi i laget igen. Som tränare denna gång. Eventuellt Stenberg till CC annars ganska stilla i truppen. Nån försvinner till Norrköping.
Norrköping får Hyllen och en OL från Limhamn. Någre äldre som drar på sig skydden ett varv till annars ungefär samma trupp som den som vann tvåan förra året. Ingen HC klar än.
Gefle har en tunn och ung men dedikerad trupp som kommer få det tufft men som lär hålla ihop. Några mindre seriösa faller av men annars samma kärna som 06.
Uppsala är lugnt, rykten om några som går till Arlanda men det verkar inte bli av. WR från STU in och Scott inte spelare längre.
Fyll på!
|
|
|
Post by Black Knights on Jan 26, 2007 10:44:29 GMT 1
Ingen spelare från BK till Norrköping, dock tränare Peter Paunonen. Stenberg spelar med BK.
|
|
|
Post by Spelar on Jan 26, 2007 20:12:13 GMT 1
Ingen spelare från BK till Norrköping, dock tränare Peter Paunonen. Stenberg spelar med BK. Vet inte om du menar att paunonen var tränare i BK, men i Panthers är han spelare iaf inte tränare. han ska spela i år.
|
|
|
Post by BadJ on Jan 27, 2007 16:30:41 GMT 1
STU tränade idag på Bosön. Intressant nyförvärv på plats som såg het ut och plockade ner en hel del bollar. Kan bli ett bra tillskott till en redan stark position i truppen...
|
|
|
Post by WR on Jan 27, 2007 16:38:04 GMT 1
Är du anonym kan du likagärna skylta med namn? Var det Chris Stevens? Han kommer nog vara ettans bästa WR om han spelar
|
|
|
Post by visst on Jan 27, 2007 18:13:12 GMT 1
Vetos rykten verkar inte vara så tillförlitliga då hans påståeenden om gbg är heeeelt felaktiga och bara tagna ur det blå. vilket gör att jag genast misstror hans övriga påståenden
|
|