|
Post by Tjalle on Aug 24, 2006 21:47:35 GMT 1
Det var ju en härlig match senast trots vädret. och till skilnad mot STU mötet där man behöll den dåliga vannan att liga under med 13poäng efter första Qertern. Så van Tyresö sista Qertern mot Dif. Blir det här skojigt jajamenssan.
|
|
|
Post by Peter Eriksson on Aug 29, 2006 12:17:06 GMT 1
Något nytt om när den ska spelas. Inge kul att höra både 2:a och 3:e, någon som vet?
|
|
|
Post by Tjalle on Aug 29, 2006 12:44:04 GMT 1
3/9-15.00 Bollmoravallen ( Söndag). Läktare med tak. Parkering gratis. Tyresö brukar ha nationalsång härligt hoppsat musik speaker som löser för publiken dommarbesluten. Matchtavla vars betydelse inte nog kan uppskatas av dom som önskar hjälpligt hänga med i matchen.
|
|
|
Post by Anm on Aug 30, 2006 17:21:54 GMT 1
Anmärkningsvärt är att DIF har släppt in fler poäng än vad de gjort och ändå kommer två i serien.
|
|
|
Post by Tjalle on Aug 30, 2006 17:45:06 GMT 1
Hyfsat! STU är ett fieldgoal mot örebro från FINAL spel 2006
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Aug 31, 2006 4:36:11 GMT 1
hindsight bias is allways good to have.. ;D don't hate on DIF....
|
|
|
Post by Glenn K on Aug 31, 2006 8:12:29 GMT 1
Hyfsat! STU är ett fieldgoal mot örebro från FINAL spel 2006 Ja, de är egentligen de riktiga segrarna. Kan vi inte försöka prata om STU i alla trådarna på forumet? De är de verkligen värda tycker jag. Tyresö-Dif 46-3
|
|
|
Post by Tjalle on Aug 31, 2006 12:03:01 GMT 1
Dif här finns en möjlighet, övermodet från Tyresö verkar vara totalt. Har ni ingen möjlighet att få ihop publik med lite röst- kapacitet som kan konkurera ut gaphalsarna i Tyresö. Okey vädermedia hotar med tuffast möjliga förhållande ( Phuu brukar aldrig ha rätt) men kan spelarna hoppa in i skiten och ge gärnet så kan vällan vi som älskar att se sporten göra dito. Jag har sagt det för och upprepar gärna, Dif har mycket intressant springspel och passnings dito, har ärligt förtjänat FINAL platsen trots tuffa grundföruttsättningar. KOM IGEN NU DIF ANY GIVEN SUNDAY
|
|
|
Post by Grande finale on Aug 31, 2006 12:06:49 GMT 1
På tal om gjorda och insläppta så har ju Uppsala på 4e plats, näst bäst målskillnad. Och jag tycker även det hade varit en roligare final om Uppsala hade tagit sig dit istället för DIF eller STU. Ur ett rent underhållande fotbolls-perspektiv.
Men det blir spännande med DIF också. Inga tidigare matcher spelar någon som helst roll, nu är det noll noll. Vinst är ett måste, vi har inga tidigare vinster att falla tillbaka på. En match, ett segrande lag.
Välkommna till Bollmora Söndagen den 3 kl 15.00
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Aug 31, 2006 14:10:31 GMT 1
Ja vi i Uppsala är väldigt missnöjda med att ha förlorat mot både Gävle, DIF och STU på mållinjen. Men äh, jag är glad för DIF's skull. Fast jag håller på Tyresö, de är ett väldigt bra lag och har verkligen kämpat hårt och satsat för att nå SS.
Lycka till på Söndag och väl mött nästa år!
/Jonas Lindgren, DB/RB/WR #1, 86ers
|
|
|
Post by Koll on Aug 31, 2006 15:52:17 GMT 1
Att Uppsala har näst bäst målskillnad beror främst på att de fick spela två gånger mot svaga Sundsvall och Westerbotten. Tror de hade haft en sämre målskillnad om de spelat i södra konferensen.
Hur nån kan tycka att DIF har ett intressant pass spel har jag svårt att förstå. Går man efter resultat tror jag STU-TRC hade kunnat bli den roligaste publikmatchen, STU spelade hyfsat jämnt (jämfört med de andra lagen) senast trots att juniorerna och flera coacher var borta. Även Uppsala skulle bli en roligare match för TRC, men utan Scott är de inte samma lag. DIF har självklart förtjänat sin finalplats, inget snack om saken. Men de såg riktigt usla ut mot STU senast och TRC har ätit upp dem två gånger i år redan.
TRC-DIF 55-7
TRC värdiga mästare, lycka till i superserien!
|
|
|
Post by Fr Sporten i nutid on Aug 31, 2006 19:49:57 GMT 1
Hoppas verkligen att Tyresö tar sitt ansvar och går upp i Superserien. Fler lag behövs där för sportens bästa. Kanske DIF skulle få en fribiljett dit i år också trots halvtaskig spel?
|
|
|
Post by nej tack on Aug 31, 2006 19:59:00 GMT 1
Men vad skulle sporten tjäna på det förrutom Difs namn? de blev pulveriserade av Jets på en scrimm, kunde knappt avsluta en scrimm mot CC, DIF måste bli mycket mer atletiska och snabba för att spela i SS
|
|
|
Post by SSSsssSsS on Aug 31, 2006 23:47:25 GMT 1
Får STU in en import QB så tror jag nästan att de går upp i SS innan DIF gör det.
|
|
|
Post by DrMugg on Sept 1, 2006 6:11:15 GMT 1
För Djurgårdens del tror jag att SS-spel skulle gynna dem.
1. Organisationen skulle tas mer på allvar 2. Vad lär man sig av att nöta samma motstånd helatiden och vinna med relativt stora siffror? 3. De skulle få det lättare att rekrytera medlemmar då de har mer status som SS-lag 4. Förmodligen skulle alla spelarna i både junior/seniordelen ta det hela mer seriöst än vad de gör nu. 5. Sporten tjänar på det för att DIF är ett lag som är igenkänt i många sporter vilket kan locka ännu mer publik med rätt reklam... vilket gynnar dif som organisation och sporten i allmänhet.
Sen är jag så jävla trött på att höra allt snack om att STU är så duktiga hit och dit, visst ni har utvecklats som organisation och lag under det här året.. ni har gjort några bra matcher. Men jag tycker verkligen inte att ni har imponerat på seniorsidan, era juniorer därimot håller väldigt hög klass. Det är eran första säsong som seniorlag, ni kanske har lika mycket flyt som DIF hade sin första.. ska bli kul att se vad ni kan prestera nästa år då ni förmodligen tappat lite folk, eller fått in en massa nytt folk PRECIS SOM DIF... Så sluta tro att ni är bäst i världen för att ni vunnit några matcher i slutet.
Jag tror att Tyresö plockar hem matchen mot DIF på Bollmoravallen utan problem.. sålänge de inte underskattar motståndet och går in och gör sitt bästa.
|
|