|
Post by tippa on Jul 28, 2006 11:08:10 GMT 1
TRC-WH 66-6
TRC spelar reserver i tredje, å kan WH peta in en tröst td, Huskies mönstrar knappast full trupp denna bortamatch
GRD-DIF 0-28
Gefle tappade stinget när jänkarn for hem, DIF spelar för finalplats
UP-STU 40-12
dont believe the hype, fysiska Uppsala kommer springa sönder STU´s ihåliga defense, STU har långt kvar till toppen av ettan
OBK-SF 21-12
två unga lag, Örebro har talangen Sundsvall totalt saknar men jag tror Örebro kommer underskatta och slå av på tempot tidigt så det blir jämnare än vad det borde bli
|
|
|
Post by mmmm on Jul 28, 2006 13:02:03 GMT 1
TRC-WH 60-0 tyresö kommer att totalt köra över westerbotten.
GRD-DIF 20-18 tror på en jämn match men jag tror att GRD tar hem det till slut.
UP-STU 26-20 STU har tre vinster bakom sig mot de lag som ligger i nedre delen av tabbelen och rider på det. tror på vinst för STU. men det kommer att bli en jämn match med mycket passar. en lång match.
ÖBK-SF örebro kommer att ha sönder sundsvall. örebro vill mycket mera och kommer att vinna på det och sin talang. sundsvall har förlorat alla sina matcher och börjar redan se DIV 2 och allt vad det innebär.
|
|
|
Post by bulls60 on Jul 28, 2006 13:12:19 GMT 1
UP-STU 26-20 STU har tre vinster bakom sig mot de lag som ligger i nedre delen av tabbelen och rider på det. tror på vinst för STU. men det kommer att bli en jämn match med mycket passar. en lång match. Jaha - så varför tippar du 26-20 till NSB som resultat om du ändå tror att U86 kommer att vinna? BTW - laget heter Northside Bulls, inte STU. Bara så att ni vet...
|
|
|
Post by mmmm on Jul 28, 2006 13:52:03 GMT 1
sorry mitt fel det är självklart vinst för STU och inte UP UP-STU 20-26 jag ber om ursäkt bulls60
|
|
|
Post by bulls60 on Jul 28, 2006 15:35:24 GMT 1
No problem - nobody`s perfect...
|
|
|
Post by expert on Jul 28, 2006 16:14:45 GMT 1
Trc -Wh 70-6 detta blir ingen match tåkigt men sant veckans säkra....
Grd - Dif 6- 27 börja se ut som att Djurgårdens offens kan spela... fick vi bevis på mot Uppsala, alla har skällt och hånat Dif så man kan undra när dom ska få respekt och ses som ett hot? Gävle är under hård press måste vinna för att ha något med finalen att göra och tror inte de klara av pressen....
Up - Stu 20-20 veckan svåraste match, Uppsala med en svidande förlust senast , och bulls som ha börjat att se rött.... tror dock att träna bytet är ett avbräck för bull... Leo kommer saknas och valle är inte lika bra som tränare ser man från förra åt vad täby hanade
Öbk - Sf 27 - 6
detta blir en vinst för örebro, spela tufft och är orädda, sundsvall har en lång resa i benen och håller inte måttet i år
|
|
|
Post by analys on Jul 31, 2006 23:07:32 GMT 1
Enligt Bulls hemsida komme Leo fortsätta coacha offense i seniorerna. Tror inte skillnaden blir så stor för Bulls. Däremot tror jag Uppsala är lite för bra och vinner 35-28.
|
|
|
Post by Bono on Aug 2, 2006 13:30:11 GMT 1
Gefle kommer att få en tuff höst, det ryktas om spelarflykt, coacher som hoppat av och allmän frustration i föreningen. Hoppas att ryktena ljuger!!
|
|
|
Post by A Fan on Aug 3, 2006 0:41:32 GMT 1
Do you think TRC can score 100?
|
|
|
Post by Haha on Aug 3, 2006 6:46:49 GMT 1
Tror knappast att Tyresö kommer att scora 100. Tror inte ens att dom kommer över 70. Kommer nog inte att läggas så mkt krut på denna match, utan det laddas nog rätt rejält inför mötet med Djurgården nästa helg.
|
|
|
Post by Precis on Aug 3, 2006 12:29:03 GMT 1
Ja, att scora 100poäng under en match, så krävs det nästan att man scorar på senast 4:e spelet varje drive eller så, samt att defense snabbt tar tillbaka bollen. Men som "Haha" säger, så tror jag det här bara blir en uppladdningsmatch inför djurgården.
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Aug 3, 2006 13:52:03 GMT 1
Jag tror inte Djurgården kommer bli en speciellt svår match för TRC. Så det handlar knappast om någon "uppvärmningsmatch" för dem. Jag ser snarare att TRC har walk-in-park-vinster för resten av säsongen. TRC är snäppet bättre än alla i Division 1, det tror jag de flesta håller med om. Sen tror jag heller inte ett lag av TRC's kaliber håller igen på scoren bara för att spara sig till en nästkommande match. Så resonerar i alla fall jag, - jag vill vinna varje match jag spelar till 100%!
Men jag hoppas givetvis för publikens skull att det blir en jämn och bra match v.8 mellan TRC - DIF.
Nu ska jag ladda inför vår egen match mot STU på söndag! :-)
//Jonas, RB #1, 86ers
|
|
|
Post by Rocker on Aug 6, 2006 16:12:15 GMT 1
Tuff och jämn match mellan GRD-Djurgårn! 35-28 till DIF men Gefle hade greppet om matchen till det var 5 min kvar sedan tog orken slut. GRD saknade 7 starters men höll fanan högt trots allt. Många spelare dubblade bla,. många linje killar + QB´n Per Enqvist och WR Carl Djurhed (2 TD) + även till Robert Pavlovic, Tobias Widing, Lars Grahn och Christoffer Nilsen (MVP). En strong insats trots dåliga förutsättningar med massa avhopp (bla. HC) och dåligt tränande.
|
|
|
Post by Knight on Aug 6, 2006 18:35:55 GMT 1
God d**n it!!! Det måste vara rekord i antal bortförklaringar. Jösses!! Skriv en riktig matchrapport istället för en massa gnäll.
|
|
|
Post by Publik on Aug 6, 2006 18:51:55 GMT 1
Bulls vann över 86:ers med 28-24 efter en riktigt bra match, STU låg under med 24-8 i början på 3:e kvarten. Defens steppade upp ordentligt och 86:ers run funkade inte lika bra i början.
|
|