|
Post by Nyfiken on Oct 8, 2005 16:48:09 GMT 1
Carlshamn - Halmstad 14-12 Limhamn - Ystad 26-21
|
|
|
Post by f on Oct 8, 2005 19:29:29 GMT 1
tyresö - botkyrka 61 - 0
|
|
whiskey tango foxtrot
Guest
|
Post by whiskey tango foxtrot on Oct 9, 2005 15:59:13 GMT 1
Carlshamn - Halmstad 14-12 Limhamn - Ystad 26-21 låter som jämna matcher, inga rapporter?
|
|
|
Post by gardagens matcher on Oct 9, 2005 20:51:48 GMT 1
Arlanda - Täby 15 - 7 Stockholm - Solna 6 - 8
|
|
|
Post by Garry N on Oct 10, 2005 17:38:02 GMT 1
Efterlyser lite hjälp igen...
VSAFF Carlstad - Jönköping MSAFF Örebro - Uppsala
Maila gärna resultat till garry.nilsson@amerikanskfotboll.com
|
|
|
Post by Guest on Oct 14, 2005 8:28:03 GMT 1
|
|
|
Post by Guest on Oct 14, 2005 8:28:54 GMT 1
Inlägget ligger i fel tråd och raderades
|
|
|
Post by GRD on Oct 15, 2005 16:38:14 GMT 1
gefle red devils 21-8 Örebro BK
|
|
|
Post by TD on Oct 15, 2005 17:04:31 GMT 1
Match rapport Gefle Red Devils - Örebro black Knights
Så var då DM-finalen avklarad och Gefle står som segrare i protokollet och vapnet heter Seger. Man skulle kunna hitta många ordlekar med en sådan spelare i laget och de flesta skulle funka utomordentligt. Med ”Seger” siffrorna 21-8 och tre tuchdowns av Marcus Seger så är nu Gefle Red Devils i semifinal och får möta Tyresö Royal Crowns precis som förra året. Vi får se om hemma plan har en fördel i år till skillnad från förra året då de båda lagen drabbade samman i Tyresö. Då gick Gefle segrande ur bataljen och fick åka till Karlstad för att spela final. Men, åter till dagens match. I match preiew´n påstod jag att denna match skulle vinnas av Gefles defence och så blev fallet. Åtminstone enligt mitt sätt att se på matchen, och i egenskap av match speaker så dryftar jag mig till att säga att jag ser det mesta. Gefles offence hade svårt att producera (förutom Marcus Seger) och när man fick punta på fjärde kom defence in och stängde ner Örebro, inte totalt men nära på. ÖBK hade en del fina lång pass som gick hem men de täcktes upp ganska snart och när Tobias Widing tog ett par interceptions var det inte så lätt att hitta fram. Gefle placerade ut sina touchdowns med lagom avstånd så man behövde aldrig oroa sig speciellt mycket. Man hade hela tiden resultatet att gå på och det var aldrig riktigt nära för ÖBK någon gång, förutom när Gefle drar på sig en penalty som renderar 15 yards bestraffning och man bjuder in Örebro i redzone. Oklarheter på defence gör att ÖBK kan springa in en TD och en 2p vid xp. Det var i mitt tycke den enda plumpen för Devils defence som för övrigt, ledda av Andreas Tornadsson, spelade väldigt bra och vann matchen åt Devils. Kommande helg väntar nu Tyresö och då måste Gefles offence börja producera bättre. Bollarna måste fram till recivers (och tas emot), mindre penaltys när man för en gångs skull tar yards och run spelet måste fungera klockrent!! Då är en final plats ingen omöjlighet. Vi vet att Tyresö har en revansch att utkräva från förra året, men å andra sidan tänker vi inte bli tvåa i Sverige en gång till!!!!!
Tomas D, GRD
Poäng GRD: Marcus Seger 18 Viktor Lejon 3 MVP: GRD, Tobias Widing ÖBK, Johan Stenberg
|
|
|
Post by Lngvga publik on Oct 15, 2005 17:12:21 GMT 1
En BSE (Best Speaker Ever) till TD. Det är sällan man får så mycket info under match som uppe i gävle! (Och han är ganska fyndig åxå ;D). Och till lagen, tack för fin underhållning!! Lycka till nu Gefle, visa att MSAFF åter igen är i final!!!!!!!!!!
|
|