|
Post by Garry N on Sept 20, 2005 17:05:18 GMT 1
Hej
Sedan FS beslutat att inte ha nån gästbok på SAFF's sidor har det inte blivit lättare för mig att få in resultat.
Just nu saknar jag Uppsala - Eskilstuna samt Örebro - Eskilstuna i u19. Jag tror mig också lyckats lista mig till att Skellefteå - Westerbotten blev inställd.
Jag blir jätteglad om ni skickar de resultat ni har till mig mailledes. Det gör inget om det dyker upp något dublettmail, heller det än inga resultat alls.
Resultaten och ev matchrapporter har annars en förmåga att fastna hos distrikten, och eftersom det inte finns någon anställd där, kan det därmed dröja innan jag kan redovisa några resultat.
Så jag blir väldigt glad för er hjälp!
mvh Garry N webmaster SAFF garry.nilsson@amerikanskfotboll.com
|
|
|
Post by joui on Sept 20, 2005 22:05:01 GMT 1
alla matcher med e.tuna inblandat är strukna..dom har dragit sig ur
|
|
|
Post by U19 friend on Sept 21, 2005 9:01:07 GMT 1
Eftersom Eskilstuna dragit sig ur U-19 serien .Bör sm-kvalet (15-16 okt) spelas mellan MSAFF (mellersta) och VSAFF(västra) . När kan detta bekräftas ?
|
|
|
Post by Guest on Sept 21, 2005 10:51:54 GMT 1
Msaff spelar sin distrikts final den helgen som spel schemat ser ut i dag. Och det finns väl ingen anledning att ändra spelschmat.
|
|
|
Post by U19 friend on Sept 21, 2005 13:23:26 GMT 1
|
|
|
Post by Ledare U19 on Sept 21, 2005 14:05:40 GMT 1
Med tanke på ekonomin+resetid , vore det inte på sin plats att spela slutspelet enl. föjande 15-16/10 SM-kval MSAFF-VSAFF.
22-23/10 Semi 1 SSAFF-Kvalsegrare. Semi 2 NSAFF-STAFF.
29-30/10 SM-final Vinnare 2- Vinnare 1
Vi måste väga in de ekonomiska aspekterna +resetid ! (ekonomi styr)
|
|
|
Post by PLAYER on Sept 21, 2005 14:29:39 GMT 1
Gefle klara för seriefinal spelar den emot vinnaren öbk-u-sala-. Andra lag skall inte drabbas för att en del lag drar sig ur.
|
|
|
Post by Palm on Sept 21, 2005 15:18:37 GMT 1
Det kommer inte att bli några ändringar i slutspelet. Det är beklagligt att lag drar sig ur, men SAFF kan inte förändra förutsättningarna för de lag som är kvar mitt under pågående säsong.
Hälsningar
John-Åke Palm Vice. Ordf. SAFF
|
|
|
Post by Totte on Sept 22, 2005 15:24:35 GMT 1
Om vi för en gångs skull kunde ta och följa något som har blivit bestämt utan att hela tiden förändra upplägg utifrån dags situationen. Det finns ingen chans att vi ska kunna planera en säsong om vi hela tiden ändrar slutspel för att lag drar sig ur i sista minuten!!
|
|
|
Post by U19 ledare on Sept 23, 2005 6:53:13 GMT 1
Vid närmare eftertanke ! Varför måste systemet vara så "låst" ,att det inte kan förändras om förändringen leder fram till ngt. bra . Om de lag som kommer att gå till slutspel , kan få kortare resor etc , varför inte förändra slutspelsordningen? Som upplägget är idag riskerar vi att få ett slutspel "inte värt ordet " !(lag kommer att dra sig ur ) Dagens upplägg innebär för långa och kostsamma resor ! Förlorare om man förädrar slutspelsordningen blir framförallt STAFF repr. men det kanske det är värt ! Så kan det bli ;Umeå -Malmö vem står för den kostnaden ? Ca 250 mil t.o.r , tids-aspekten . Kommer verkligen det lag som kommer att repr. VSAFF att ha en realistisk möjlighet att åka och spela mot NSAFF:s repr .(ekononiskt/tidmässigt/sportsligt)
|
|
|
Post by Vad air Sverige on Sept 23, 2005 11:45:07 GMT 1
Ni som klagar på hur U-19 slutspelet är upplagt kanske skall tänka på att det är NATIONELLT slutspel, d.v.s. man möter lag från hela nationen. I vår nation Sverige ligger både Malmö, Kiruna, Visby och Arvika.
Väljer man att delta i ett svenskt mästerskap anser jag att man inte skall klaga på att i en semifinal, matchen före final, få åka var som helst i landet. Slutspelet innefattar nämligen hela landet.
/ Mr Åsikt
|
|
|
Post by Guest on Sept 23, 2005 11:48:51 GMT 1
Är det rättvist att GRD kommer att spela alla sina matcher (serie+slutspel). Tyvärr så är inte livet alltid rättvist.
|
|
|
Post by onsberg on Sept 23, 2005 14:32:20 GMT 1
varfrö skulle de inte få spela alla sina matcher?? är det något fel på matcher nu också isåfall så förstår jag inte vad ni gör i denna sport det är ju matcherna som är det roliga!
|
|
|
Post by TD on Sept 23, 2005 14:42:11 GMT 1
Förstår inte riktigt förra inlägget men kan ana vad som menas. GRD spelade sina slutspels matcher borta förra året (Tyresö, Carlstad) I år vann man Mellersta gruppen och spelar grupp final hemma, vinner man den så möter man STAFF´s segrare hemma (pga. bortamatch förra året) vinner man den så blir det final spel hemma (pga. bortamatch förra året). Detta är det tänkta scenariot som ovanstående menar om det nu ska stå: "Är det rättvist att GRD kommer att spela alla sina (serie+slutspel) hemma" Om det inte är så det är tänkt att stå så skulle jag vilja veta vad som är tänkt. (Mycket tänk nu.....)
|
|
|
Post by Guest on Oct 8, 2005 16:19:10 GMT 1
Huskies Vs Jämtland 14-12
|
|