|
Post by tipparen on May 28, 2006 17:28:20 GMT 1
Mest spännande omgången hittills.
Djurgården - Westerbotten Här torde hemmalaget dra längsta strået. Inget av laget har producerat några stora siffror framåt, men hållit ner siffrorna bakåt. 21-7
Gefle - Tyresö Här sätts tonen inför höstens division1-final. Var Tyresö står har man visat med all tydlighet, var Gefle står vet vi efter den här matchen, är Gefles jänkare het blir det här en riktigt bra match. 21-35
STU - Sundsvall Seriens två nollpoängare gör upp om vem ska slippa vara sist. Sundsvall ligger i brygga, kommer att få pisk av STU. 28-6
Uppsala - Örebro Uppsalas offense mot Örebro defense. Örebro kommer att hålla ner Uppsalas siffror, Uppsalas defense kommer att få bekänna färg 21-14
|
|
|
Post by Creo que on May 28, 2006 20:38:53 GMT 1
Jag tror....
Djurgården - Westerbotten Djurgården kommer av en betryggande vinst mot STU, man har fortfarande chans att nå div1 finalen, men då krävs vinst i alla kommande matcher. Och jag tror att denna omgång så får man ytterligare en skalp att ta med sig på resan. Westerbotten har spelat upp sig sen inledningen men räcker inte till då man saknar playmakers.
Resultat 28 - 14
Gefle - Tyresö Här får vi äntligen ett kvitto på vilken standard båda lagen håller. GRD och TRC har båda övertygande målsiffror.. dock har TRC satt upp stora siffror på poängtavlan mot lite mer kvalificerat motstånd. GRD har dock fått sig en riktig boost av sin import QB, vilket kan komma att sätta press på TRCs backfield. TRCs import QB har haft en bra start på säsongen och lett laget till stora segersiffror.
Den här matchen kommer nog dock att spegla sig i defense prestationer. En klok man sa en gång "Offense wins games, defense wins championships", och jag tror att det lag vars defense har en bättre dag.. vinner. Även om jag tror att TRC har en högre lägstanivå och ett bättre offense, så vinner nog det lag som gör minst misstag.
Resultat 13 - 27
STU - Sundsvall Två lag utan segrar. Den här matchen får nog dock STU sin första seger. Man har spelat bättre mot bättre motstånd än vad Sundsvall har gjort.
Resultat 28 - 7
Uppsala - Örebro En match vars båda defense spelar på samma nivå. Jag tror dock att Uppsala har ett bättre defense och att Scott kan plocka isär Örebros backfield. Jag tror dock att Uppsalas defense måste spela upp sig en nivå om man ska orka stå emot Örebros run.
Resultat 32 - 21
|
|
|
Post by Observer on May 28, 2006 21:37:22 GMT 1
Av någon konstig anledning har jag hört att Gefle ska spela denna matchen i Tierp! Varför!? Okej att Tierp har några spelare med på Gefles rooster, men varför lägga en så viktig match där. Gefle behöver verkligen sin hemma arena (sunk Nynäs) för att ha en chans mot TRC. Obegripligt!! Är detta sant eller?
|
|
|
Post by Sant on May 28, 2006 21:58:32 GMT 1
Stämmer bra.. matchen kommer att spelas i Tierp. Varför vet jag inte riktigt.
|
|
|
Post by VA on May 28, 2006 22:15:39 GMT 1
|
|
|
Post by torkel on May 28, 2006 22:27:44 GMT 1
Vad skulle det ha för betydelse om gävle spelar på deras hemmaplan eller i tierp som du säger ? Matchen avgörs väl inte pga av planen och något större stöd av hemmapublik har väl knappast något lag i sverige. Nej du bästa laget vinner oavsett var den matchen spelas
|
|
|
Post by ondo on May 28, 2006 22:30:38 GMT 1
Jag spelade en match där ( I tierp) för sisådär 10 år sedan. gräset var ok men planen är (eller var) väldigt vinskyddad. solen stekte och det blev varmt som i en ugn.. Inte den minsta fläkt nådde in för att svalka oss. Inte kul när ett gäng skogshuggare åkt hela vägen från Piteå för att spela match. Lycka till mot tyresö, #75 Uppsala
|
|
|
Post by tippning on May 29, 2006 22:16:39 GMT 1
DIF-Westerbotten 6-21
Westerbotten har börjat blanda in I med sitt spread, med denna gigantiska OL är det helt rätt, ordinarie qb fattades mot Gefle och Sundsvall så offense kommer komma igång
GRD-TRC 12-55
TRC är outstanding i årets etta, med u19 borta från slutspel läggs allt fokus på alaget
STU-SF 32-12
STU´s offense är vad Sundsvalls inte är, dvs trixiga och har en del formationer, däremot är STU soft och Sundsvall kommer kunna pounda in 2 td´s
UP-ÖBK 6-6
gissar på ställningskrig och en otroligt tight match, två ganska tråkiga lag som möts
|
|
|
Post by GRD vs TRC on May 29, 2006 23:14:12 GMT 1
www.gd.se/Article.jsp?article=80127Enligt artikeln så spelas matchen GRD vs TRC i Tierp bara för att GRD har ett sammarbetsavtal med Tierp om att minst 1 hemmamatch skall spelas där. Är det Tierp som lag eller är det Tierp som stad, som man har ett avtal med ? Och varför isf ? Sedan står det även att GRDs Import Qb utgick i 2a halvlek för en sträckning i låret. Men jag antar att det enbart var en försiktighetsåtgärd inför Tyresö matchen. Adjö!
|
|
ang van der merghel
Guest
|
Post by ang van der merghel on May 30, 2006 11:53:52 GMT 1
försiktighets åtgärd när det står lika.... Låter inte så troligt grabben kunde ju knappt gå. Tror inte han spelar mot trc. Och ja han är duktig 11/12 passningar fram i första quartern. Samt att hans wr springer bra rutter.
|
|
|
Post by grd trc on May 30, 2006 11:56:34 GMT 1
Förra året så var detta möte riktigt jämt där trc qb avgjorde matchen. Gefle har tappat på defence men blivit bättre på offence. Tror det blir en jämn match där defence kommer att avgöra. 21-30
|
|
|
Post by Prognos on May 30, 2006 14:20:27 GMT 1
Förutsatt att TRC vinner matchen, som de borde, är det tre matcher som kommer vara avgörande för vilka som möter TRC i finalen. DIF - Uppsala i omg. 6, GRD - DIF i omg. 7 och Uppsala - GRD i omg. 10. Jag utgår från att dessa tre lag kommer vinna sina övriga matcher förutom mot TRC, vilket gör att resultaten i de här matcherna kommer bli direkt avgörande.
|
|
|
Post by Publik on Jun 3, 2006 10:17:29 GMT 1
TRC 56-12 GRD
TRC är för bra för div 1 och GRD är överskattade. Det kommer också att visa sig att GRDs QB är bra (Gjorde vad han skulle mot 3 dåliga defence) men inte "the next coming". Tack vare honom får GRD 12 poäng iallafall.
|
|