|
Post by resultat on May 14, 2006 15:17:35 GMT 1
13-19 (7-10)
|
|
|
Post by zeke on May 14, 2006 16:19:49 GMT 1
tight match låter det som.... någon som har lite info ?
|
|
|
Post by BK 56 on May 14, 2006 16:19:54 GMT 1
Tack DIF för en hård o bra match.
|
|
|
Post by spelare on May 14, 2006 16:33:11 GMT 1
DIF gör bra drive på första driven i matchen och får toucdown, leder med 7-0. Örebros offense gör inget med första driven med stoppar ordentligt DIFs andra drive och forcar punt, som däremot inte blir mottagen och DIF får åter ha bollen djupt inne i Örebros territorium. Svarta Riddarnas ställer upp bra dock och lyckas begränsa det till en lyckad field goal. DIF 10-0. Örebro får till en bra drive som är på väg att sluta illa när man från ca 4 yardslinjen kastar en interception i endzone. Tur (sett ur en ÖBK spelares ögon) dock att han som tar interception fumblar när han försöker returnera och Örebro hoppar på bollen och reducerar. 10-7 till DIF vid halvtid. Tuff match i andra halvlek där DIF får ytterliggare en field goal för att leda med 13-7 men Örebro gör touchdown efter att man får en turnover men missar pat så att det blir jämnt 13-13. Med ca 4 minuter kvar i matchen tar Örebro en interception och returnerar den ända ner till ca 6-7 yards linjen. Dock förmår man inte med att pusha in bollen utan får nöja sig med field goal försök, vilket inte lyckas. DIF tar och genom två ganska långa passspel tar ledning med ca 2 min kvar, 19-13. Örebro kommer ingenvart med sina 4 försök på offense och DIF springer ut klockan.
|
|
|
Post by yes on May 14, 2006 16:59:56 GMT 1
låter som en grymt spännande match... verkar ha kunnat sluta hur som helst ? laget med minst misstag vann.
|
|
|
Post by Dif on May 14, 2006 17:02:09 GMT 1
Yey, Länge leve Djurgården Bra lirat!
|
|
|
Post by BK Info on May 14, 2006 17:53:55 GMT 1
|
|
|
Post by diffare on May 14, 2006 19:25:08 GMT 1
det var sannerligen en match defence emellan!
|
|
|
Post by Bjorn bk on May 14, 2006 19:58:06 GMT 1
ja det kändes som om vi hade kunnat vunnit ialla fall!! vi var i red zone med lite tid kvar!och hade flyttat deras linje fram tills dess.. men då täppte dif till!! för övrigt va det en väldigt vällspelad match!!
//#76 o-line
|
|
|
Post by DIF 50 on May 14, 2006 22:50:09 GMT 1
Jag skulle kunna gjuta ett avtryck från en facemask i min högersida. Den är riktigt fin och knallblå just nu. Tappert kämpat BK, alltid lika kul att gnabbas med er!
|
|
|
Post by Mange on May 15, 2006 10:51:07 GMT 1
Alltså hur dåliga är inte Örebro egentligen. Jag såg DIF mot Arlanda och......hmmm, det var katastrofnivå på DIF.
|
|
|
Post by werter on May 15, 2006 11:14:37 GMT 1
de ska va skillnad på Superserie lag och super1an lag serrö mange! örebro var bra! men är fortfarande riktigt unga och oerfarna!
|
|
|
Post by Brsrk on May 15, 2006 11:22:54 GMT 1
Alltså hur dåliga är inte Örebro egentligen. Jag såg DIF mot Arlanda och......hmmm, det var katastrofnivå på DIF. Har tanken inte slagit dig att DIF kanske kan lite bättre än matchen mot Arlanda? Exempelvis efter att ha läst andra inlägg på detta forum (anonyma djurgårdshatare undantaget)?
|
|
|
Post by Blaha blaha on May 15, 2006 12:42:54 GMT 1
Alltså hur dåliga är inte Örebro egentligen. Jag såg DIF mot Arlanda och......hmmm, det var katastrofnivå på DIF. Har tanken inte slagit dig att DIF kanske kan lite bättre än matchen mot Arlanda? Exempelvis efter att ha läst andra inlägg på detta forum (anonyma djurgårdshatare undantaget)? Slit inte ut dig. Att argumentera mot en anonym på ett internet forum är till lika stor nytta som en tredje bröstvårta på en man. Låt Mange tro vad han vill (det gör han ändå vare sig man tjaffsar med honom eller ej). Solen kommer ändå gå upp imorgon på något mystiskt sätt. Däremot kan jag tycka att det är kul att så många visar intresse för DIF ;D
|
|
|
Post by whatever on May 15, 2006 18:34:07 GMT 1
Alltså hur dåliga är inte Örebro egentligen. Jag såg DIF mot Arlanda och......hmmm, det var katastrofnivå på DIF. Intressant att jämnföra oss med Sveriges tredje bästa lag. Ja, vi suger hårt.
|
|