|
Post by Fakta on May 10, 2006 6:01:27 GMT 1
Matchvecka och därmed dags att se hur lagen sköter informationsspridningen.
Westerbotten har en helt ok hemsida med roster publicerad och verkar ha viss ambition att vara öppna. Bra!
Sundsvall har en usel hemsida som dock bjuder på en roster. Räkna inte med previews och matchrapporter från Flames. Sådär.
Gefle har en helt ok hemsida med snyggt presenterad roster. Har visat intresse av att skriva inför och efter matcher. Riktigt bra!
Uppsala har en usel hemsida och bjuder varken på roster, previews eller rapporter. Ibland film dock. Dåligt.
Northside Bulls har en mycket bra hemsida med roster och depth chart och en tradition från solna att alltid skriva bra artiklar inför och efter match. Utmärkt!
Djurgården har en riktigt dålig hemsida med förra årets roster. Hade tradition av att skriva inför och efter matcher genom Holmgren men det verkar ha upphört helt. Dåligt.
Tyresö har normalt en riktigt bra hemsida som dock är nere tillfälligt. Svårt att bedömma när den kommer upp. Brukar skriva inför och efter matcher oftast. Bra!
Örebro har en ganska dålig hemsida men har skrivit en del inför säsongen. Bjuder inte på roster och brukar sällan skriva inför och efter matcher. Inte så bra.
|
|
|
Post by Jules on May 10, 2006 6:37:02 GMT 1
Tycker också att om man bär ett så etablerat namn som Djurgården så bör man föregå med gott exempel. Det hackas väldigt mycket på DIF och ibland är detta obefogat. Det är ju så att klubbar som DIF, AIK och Bajen framkallar en hel del känslor hos befolkningen, på gott och ont. Dock så MÅSTE man vara medveten om detta och motbevisa alla "trash talkers" och vara ett föredöme på ALLA plan. Det är tufft, men det ÄR tufft att bära upp ett namn som DIF. Det kan kanske tyckas löjligt att man ska fokusera på hemsidor osv men faktum är att detta är extremt viktigt i vår lilla sport. Har man en bra och väl uppdaterad hemsida så kan detta vara ens bästa verktyg för att "promota" sporten utåt. Jag läste precis följande artikel på STUs hemsida: www.northsidebulls.se/misc.php?lid=7018Läs längst ner: "INFORMATION FRÅN DJURGÅRDEN Djurgården har tyvärr valt att inte svara på våra frågor om klubben och årets lag." Vad är det för inställning??? Har ni ingen informationsansvarig i klubben? Jag har sett att DIFs ordförande skriver här då och då. Det är beundransvärt, men om man har en riktigt bra hemsida med ALL information som kan tänkas så skulle man slippa vara här på forumet och försvara sig. Det är bara att hänsvisa alla till hemsidan för där finns ALL information. DIF och MÅNGA andra föreningar behöver en informationsansvarig som bara sprutar ut information till fotbollssverige samt till press och allmänheten. Det finns några i Sverige som är väldigt duktiga på detta. Hoppas ni suger åt er kritiken.
|
|
Slow but getting faster
Guest
|
Post by Slow but getting faster on May 10, 2006 8:32:16 GMT 1
Kan tyvärr inte annat göra än att hålla med bra kommentarer.
För Djurgårdens del är det konstigt att de inte inser att en bra hemsida lockar nya dolda talanger, jag tror att det är oerhört viktigt. Man bör nog tänka att det handlar om ett företag som säljer sina tjänster eller produkter via webben. Sedan är ju en hemsida en ganska billig reklampelare i pengar räknat. Men det är klart det är en del jobb i underhåll, frågan är om det då inte handlar om delegering. Jag menar webbmastern är inte den som behöver skriva all text, ta alla bilder etc. Han eller hon kan bara ansvara för att det görs och lägga upp info. När det gäller nämnda lag så kan jag tycka att det är mystiskt att gå ifrån KTH Osquars gamla hemsida, som var bra, till Djurgårdens nuvarande.
Sedan måste jag bara få tillägga en sak. En del försöker skriva till exempel här, men får genast massa oseriösa kommentarer. Någon nämnde coach Holmgren, sant ett riktigt föredöme. Men problemet var att det ofta kom en massa riktigt korkade inlägg. Saker som kunde handla om sådant som bara rör den innersta kretsen i ett lag. Ifrån folk som inte hade en bråkdel av Holmgrens kunnande. Nu vet jag att han inte tog åt sig, åter heder åt honom, men det måste ändå kännas lite omotiverande.
|
|
|
Post by Knight on May 10, 2006 10:16:55 GMT 1
"Örebro har en ganska dålig hemsida men har skrivit en del inför säsongen. Bjuder inte på roster och brukar sällan skriva inför och efter matcher. Inte så bra." <--- Ät upp de där tack
FÖRHANDSRAPPORT INFÖR SÄSONGEN 2006
Den amerikanska fotbollssäsongen börjar i maj och årets upplaga av Örebro Black Knights är ett revanschsuget gäng på uppgång.
Inför säsongen 2005 valde föreningen att kliva ned från Superserien till Superettan på grund av en generationsväxling som ej gav det spelarmaterial som krävdes. I den nationella Superttans tiolagsserie hamnade laget på åttonde plats vilket gjorde att man säkrade kontraktet inför årets säsong. Nu har gruppen av unga spelare som utgjorde kärnan i fjolårslaget styrke- och sprinttränat en hel vinter, och detta faktum tillsammans med den rutin man erhöll 2005 gör att framtiden ser mycket ljus ut. Till årets lag har dessutom ett flertal före detta spelare valt att göra comeback vilket är positivt för spelarantalet och den övergripande rutinen i laget.
OFFENSE
På den anfallande lagdelen finns ett flertal nya namn. Fjolårets unge Quarterback, Andreas Tysk, har tagit ett sabbatsår och ersatts av den dynamiska duon Georgi Kalbin och Gustav Andersson som kommer att dela speltid. Dessa båda unga herrar har båda god spelförståelse och är mycket snabba spelare. Den offensiva linjen, som har gjort stora framsteg under vinterträningen, har kompletterats av några äldre spelare. Centeruppgiften sköts av juniorlandslagsaktuelle Erik Karlsson, och ur-riddaren Thony Mossberg ger enheten rutin och stabilitet. På receiver sidan har Johan ”Stålis” Stål denna säsong valt att spela med superserielaget Karlstad för att ytterligare förbättra sina framtida möjligheter till proffsspel. Stål finns dock kvar i laget som tränare för receiverkåren. Det finns dock ett antal spelare kvar från 2005, bland annat snabbe Anders ”Mini” Johansson. Nye rookien Tarek Kadic har klivit in i truppenmed en oerhörd snabbhet och spelglädje och är en härlig individ att ha med i ett lag. På runningbacksidan återfinns numer tre nygamla riddare, Christian Olsson, Christoffer Strauss och Andreas Hagstöm kommer samtliga att turas om att bära boll. Dessa tre besitter samtliga bra förmåga att läsa spelet och har möjligheten att lägga i överväxeln när luckor öppnar sig.
DEFENSE
De kanske största förändringarna inför säsongen har varit tillskottet av nya defensiva spelare. Främst bör kanske nämnas de två defensiva linjespelarna Niklas Källgren och Mikael Rödjemyr som har flerårig superserierutin i bagaget. Därtill har tidigare landslagsaktuelle Daniel Olsson och USA-återvändande Mattias Lundberg förstärkt truppen. Ledarhund på defensiven är annars den fysiske linebackern Johan Stenberg. I passningsförsvaret är det den defensive backen Gustav Rödjemyr styr och trupperna. Allt som allt ser defense ut som en stabil lagdel som genom ett aggressivt och snabbt spel kommer att kunna hålla ned motståndarnas poängsiffror, eller varför inte några klassiska ”Goose-eggs” ?
|
|
|
Post by en webbmstare on May 10, 2006 10:56:32 GMT 1
Till dig som inte tål kritik: Visst läste du detta "men har skrivit en del inför säsongen". Eftersom du personligen verkade bli sårad över att någon kunde hitta något negativt med sidan, antar jag att du jobbar med sidan? Om så är fallet, då ska du vara glad att få synpunkter på vad som behöver bli bättre. För övrigt tycker jag att du bör kanske kan jobba med ditt språk. Min syn på Örebros hemsida: Jättebra att man analyserat läget inför säsongen. Bara för att man gjort en sak bra betyder det inte att allt är bra. Sidans helhetsintryck är ganska förvirrat, det finns ganska mycket information där, men man får leta ganska länge för att hitta det. Den övergripande sidstrukturen skulle behöva en putsning. Övriga detaljer som lätt skulle kunna fixas till: Ex. Laguppställningen för alaget är fortfarande för 2005, det är olika storlekar på bilderna, svårt att få nån uppfattning om truppen då sidan känns för lång. För att hitta när matcher spelas får man klicka sig runt flera gånger, det öppnades en helt ny sida också, detaljer som drar ner ett betyg. Det står även att U16 tog SM-guld i år. Jobbigt för alla lag som spelar om det nu Sammanfattning Mycket information finns, man måste bara strukturera upp det bättre samt uppdatera inaktuell information.
|
|
|
Post by En av de ansvariga on May 10, 2006 11:11:17 GMT 1
Jag är en av flera som ansvarar för Örebros hemsida.
Den som ovan försvarat hemsidan ingår knappast i vår grupp.
Vi vet att hemsidan inte är så bra som den borde vara, men jag kan lova att det inte är (som vissa verkar tro) att vi som skriver på hemsidan medvetet gör den dålig.
Upplägget på sidan är inte optimalt men det fungerar. Informationen kan vara bättre.
Som vanligt är det några få i föreningen som gör allt, de andra klagar.
/ Hepp
|
|
|
Post by Great on May 10, 2006 22:57:59 GMT 1
Är det så att han inte tillhör eran grupp är ju bara ännu mer beklagligt, det är ju inte ngt man säger i så fall. Han hade en mkt fin klarläggande introduktion av 06. Föregående talare "En av de ansvariga" SKÄMS
|
|
|
Post by Coach Olofsson on May 11, 2006 0:54:38 GMT 1
Bästa hemsidorna i landet är följande: SMM Västerås Roedeers STU
... slut. Sedan är det bara massa halvtaskiga projekt.
|
|
|
Post by TD on May 11, 2006 8:04:52 GMT 1
Som delaktig i GRD´s organisation skulle jag vilja "höra" lite konstruktiv feedback på Devils hemsida. Så att den kan bli bättre! För övrigt har jag för vana att skriva preview´n efter torsdags träningen. Så om fotbolls sverige kan ge sig till tåls så kommer den senare i kväll.
Mvh TD, GRD
|
|
|
Post by en webbmstare on May 11, 2006 8:26:15 GMT 1
Självklart ska vi kunna hjälpa till med några sanbba synpunkter på GRD:s sida. NOTERA: Jag använder mig av firefox, så jag vill reservera mig för att sidor kanske ser konstiga ut för mig. 1. Aktuelltrutan på förstasidan är nog bra, men man har nog velat få in lite för mycket i den rutan, man bör nog ta bort den information som inte är aktuell för stunden, resten kan nog stå på vanlig nyhets/notis-plats. 2. Inget spelschema för seniorerna finns. (Men den här synpunkten är nog som att sparka in öppna dörrar? ) 3. Sidan med utrustningstips är ett guldkorn, varför har inte fler liknande? 4. Personligen skulle jag byta teckensnitt i menyn till ett sans-serif-snitt (ex. verdana som jag tror används på övriga delen av siten). Detta skulle göra att helhetsintrycket känns modernare. UPPDATERING: När jag surfade runt lite mer insåga jag att det är blandade teckensnitt lite om vart annat, en ganska enkel sak att fixa till. 5. Lagpresentationerna skulle kunna vara tydligare, upplever det som svårt att veta vilket lag jag tittar på. (Verkar vara nått spök i menyerna här) 6. Ett annat guldkorn är historebeskrivningen med samtliga resultat från de olika åren. För övrigt är det en trevlig sida att titta på, det finns basinformation uppblandat med lite godis, sidan känns uppdaterad o aktuell (Trots allt det viktigaste). Med lite enkla medel skulle den kunna stiga ytterligare. Lycka till i serien!
|
|
|
Post by TD on May 11, 2006 13:32:17 GMT 1
Om du klickar på sektioner och sedan klickar på seniorer kommer spelschemat upp! Vad gäller spelar presentationerna så klickar du på seniorer och då står det seniorer längst upp! För varje sektion har du spelschema, tränings tillfällen, tränarstab, bilder. Tack för tipsen!
Mvh Tomas D
|
|
|
Post by en webbmstare on May 11, 2006 14:01:54 GMT 1
gick in med internet explorer och kollade på GRD:s sida igen. Det va natt o dag, nu förstår jag lite med mer hur ni tänker er att den ska ut. Den dynamiska menyn som ni använder fungerar inte med firefox (FF), det är det som ställer till det mycket för mig, så tipset där är väl att antingen bestämma sig för att: "vi bryr oss bara om de 80% som kör IE" eller att man anpassar sidan även för FF. Man kan inte heller få upp spelschema o tabeller med FF. Jaja, nog tjatat om det
|
|
en annan webbmstare
Guest
|
Post by en annan webbmstare on May 11, 2006 18:07:32 GMT 1
gick in med internet explorer och kollade på GRD:s sida igen. Det va natt o dag, nu förstår jag lite med mer hur ni tänker er att den ska ut. Den dynamiska menyn som ni använder fungerar inte med firefox (FF), det är det som ställer till det mycket för mig, så tipset där är väl att antingen bestämma sig för att: "vi bryr oss bara om de 80% som kör IE" eller att man anpassar sidan även för FF. Man kan inte heller få upp spelschema o tabeller med FF. Jaja, nog tjatat om det Om man kryssar lite lagom försiktigt bland blindskären, så är det inte så värst svårt att få till en snygg och fungerande sajt i stort sett oavsett vilken brovvser som används. Att man dessutom får en sajt som kommer fungera i Windows Vista (där det hävdas att IE kommer följa HTML- och ECMA-standarderna) är ju bara en bonus.
|
|