|
Post by TipsSM on Apr 23, 2006 21:25:28 GMT 1
Uppsala - Westerbotten Veteraner mot nykomlingar på elitnivå, klass mot entusiasm? Huskies är nog laddade att visa att de hör hemma i ettan medan Uppsala nog tycker att de ska vinna lätt. Scott spelar QB vilket betyder att det blir tufft för Westerbottens DB's som är vana vid div2 motstånd. 42-14 till Uppsala.
Gefle - Sundsvall Gefle siktar uppåt och har tagit över en amerikansk QB för att utmana om seriesegern. Sundsvall grymt åderlåtna från förra året och bygger nytt från grunden. Gefle är mer fysiska, tuffare, mer erfarna och klara favoriter. 35-6 till Gefle.
STU - Tyresö Ny klubb mot ett av sveriges mest stabila lag som säkert skulle vara ett starkt kort i superserien. Jag tror inte det blir svårt för STU att bli samspelta men Tyresö har kommit längre och är lite för bra. Kleinsmith till Perlström blir skillnaden. 38-21 till Tyresö
Örebro - DIF AF Spännande möte mellan två lag på uppgång. Örebro har en ny generation på gång och kommer bjuda tuffare motstånd än -05. DIF är äregiriga men kommer inte springa hem ettan utan problem. Bättre bredd och defense avgör här. 20-7 till DIF.
|
|
|
Post by qb on Apr 23, 2006 21:29:28 GMT 1
spelar verkligen Scott? blir inte Linus Hagwall QB? stackars landslaget...
|
|
|
Post by CG on Apr 23, 2006 21:38:32 GMT 1
Linus kommer inte upp förän i juni och vem som startar då får vi se...
|
|
|
Post by CG on Apr 23, 2006 22:00:51 GMT 1
Linus kommer inte upp förän i juni och vem som startar då får vi se...
|
|
|
Post by Tipparen on Apr 24, 2006 14:00:06 GMT 1
Uppsala - Westerbotten som tidigare sagts: Nykomlingar mot gamlingar. Westerbotten släppte in lite poäng i fjol, borde kunna hålla siffrorna nere. Dock får nyklingarna svårare att producera framåt. Resultat 21-14.
Gefle - Sundsvall Gefle har alltid kunnat springa, i år kanske dom kan passa också. Sundsvall har tappat enorm mycket sen man ifjol fick stryk med stora siffrror av Jämtland (Fö enda matchen Jämtland vunnit på två år). Gefle har ett enormt självföretroende och endast tappat några spelare, inte mer. Resultat 40-6.
STU - Tyresö Här ska vi se om 1+1=1. Sammanslagningen ser bra ut på papperet, bred trupp, två lag med olika starka sidor försöker forma ett med fler? Tyresö har som tidigare sagt Kleinsmith o Perlan. Resultat 14-35.
Örebro - DIF AF Omgångens poängsnålaste match. Både lagen har bra defensiver, men inte fullt så bra offensiva enheter. Djurgården maler ner Riddarna med större tyngd i spelet. Resultat 7-14.
|
|
|
Post by Guessss on Apr 24, 2006 18:11:02 GMT 1
Uppsala - WesterbottenU86ers har jag inte hört speciellt mcyket om.. förutom att Scott inte skulle spela iår, men tydligen skulle han det första matcherna, eller inte ? Har inte fått någon koll på hur läget ligger till där. Men en sak som är säker, är att U86ers behöver en bra QB, så att de kan utnyttja sina duktiga mottagare. Westerbotten kommer iaf snart att inse vad det krävs för att spela i Superettan, både fysiskt och psykiskt. D v s att de måste lägga ner mycket tid på resande fot och ofta möta överlägsna lag. Vilket kan få motivationen att tryta på de grumpiga norrlänningarna. Sedan går de upp i Superettan på 2 grundspelsmatcher och 2 kvalmatcher.. för att sedan spela en hård serie av 10 matcher i grundspelet. Vilket jag tror kommer decimera truppen i slutet av säsongen. Hoppas de hänger kvar iaf. Westerbotten får det hårt, trots U86ers något medelmåttiga klass. Jag tror dock att matchen inte är klar förren slutsignalen är blåst, Huskies kan nog lyckas med ett eller annat om inte U86ers spelar diciplinerat. Det är trots allt säsongens första match, och beroende på vilka som snabbast kommer upp i matchtempot och gör minst misstag, vinner. Resultat: 26 - 14 Gefle - SundsvallSundsvall må ha spelare med SS runtin, men för att lyckas så bör de ha ett lag som känner sig trygga i situationen. Med vilket jag tror att alla avhopp, SS fiaskot och skitsnack på nätet osv.. kan ha rubbat om lite hos norrlänningarna. Och möter man då dessutom ett starkt Gävle med import QB och hårt kämpande djävlar, så får man det tungt. Eftersom Sundsvall kommer med en lång resa i benen också.. så kommer de få det svårt att hålla jämna steg, så här i starten av säsongen, med ett alltid välsprintande Gävle. Gävles QB ska bli intressant att se iår, tidigare har det varit mycket markspel och förlitat sig mycket på pullblocks och hårt spel. Så om Gävle lyckas få till sitt "finlir" under matchen/säsongen.. så kan nog deras import skapa en större spelbredd än förra året, och kan nog komma att utgöra ett större hot i luften. Får se om Gävle har några mottagare som kan förvalta bollarna bara.. Resultat: 42 - 20STU - TyresöHär är nog veckans match. Ska förhandstippade favoriterna Tyresö lyckas leva upp till sina förväntningar ? Kommer STU´s sammanslagning att fungera bra eller blir det samma klass som förra året ? Jag tror att Tyresö med Kleinsmith (som nu har fått 1 års insikt i deras offensiva system) kan sätta sina kunskaper i verket. Till skillnad mot förra året då allt var nytt. Och efter alla nya rekryter från Karlstad och Västerås, så har man en ännu bredare trupp sen förra året och kan toppa ännu mer. Sedan så kan nog STU imponera om de kommer laddade till matchstart. De har trots allt bra QB bredd och många duktiga händer som kan plocka bollar. Har man sedan tryckt in deras O-line på gymmet under offseason så kan de nog hända grejer. Men som jag sa tidigare, så är det ju första matchen för säsongen.. vilket gör att även de bästa lag gör misstag. Så matchen är inte över förrens den är över. Resultat: 20 - 36Örebro - DIF AFDen här matchen är nog i första hand DIF´s. Förlorar man här efter all förberedelse med skellys och scrim mot SS lag, så kommer man få det tufft i nästa runda mot TRC borta. Vinner man dock här, så kan självförtroendet byggas på flitigt inför den tidiga "seriefinalen" mot TRC veckan efter. DIF har ökat i bredd, och har en lovande organisation.. vilket kan ge bra support för spelarna under säsongen. Samt så får vi nu för första gången se om deras lovande friidrottare klarar av att springa ifrån sina försvarare på gräsmatta med full utrustning Örebro har fått lite mer bredd, då man inte valt att lägga kraft på u-19, utan bara fokuserar på Seniorspel.. jag tror dock att det krävs några år till innan åldern och rutinen är rätt för dessa spelare. Dock så tror jag det går bättre för dem iår än vad det gjorde förra året. Resultat: 14 - 36
|
|
|
Post by Mosse on Apr 24, 2006 20:06:21 GMT 1
;D
Tror Uppsala vinner rätt lätt mot westerbotten Gefle vinner övertygande mot Sundsvall Tyresö bör klå STU Trolig Djurgårds seger mot Örebro
Kommer nog bli den bästa Div 1 säsongen sedan fotbollen kom till sverige Tyresö, Djurgården, Gefle kommer kriga om seriesegern. Allt hänger väl på skador och hur bra Gefles Qb spelar. Tyresö och Dif, har breda trupper och inte så skadekänsliga som Gefle, men om Gefle får va hela och nu dessutom kan passa så tror jag dom kommer va farliga. Roligast vore väl att se Tyresö och Gefle spela om bucklan, dom har ju krigat 2 år nu i div1 och U-19. Tyresö får nog anses vara favoriter trots allt.
|
|
|
Post by Kingen on Apr 24, 2006 20:18:14 GMT 1
Ok det hade varit kul om vinnaren av superettan hade mött vinnaren av divII västra.... ja,ja jag fattar att det inte går att ordna men intressant hade det varit :-)
|
|
|
Post by norrort on Apr 24, 2006 22:10:36 GMT 1
Sundsvall - Gävle lång resa? Norrlänningarna i Umeå skrattar nog åt den resan. Kollat lite fakta: Sundsvall - Gävle 21 mil Umeå - Uppsala 57 mil
|
|
|
Post by Scott on Apr 25, 2006 14:33:07 GMT 1
Some quick info about Uppsala to help you all on your predictions.
We lost all the old-timers except for 1. That guy just can't quit. Otherwise, we're slightly inexperienced and relatively young. We lost a little depth on the defence but some Iron-man football will take care of that. Offence looks pretty good. Bout the same as last year. Someone pointed out that we have some good receivers. He's right. A younger QB is coming later in the season to work his way in to the system. To summarize. I don't think we'll disappoint anyone who enjoys watching wide-open football.
Scott
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Apr 27, 2006 21:43:29 GMT 1
ÖBK vinner första! ;D
Stålis #3
|
|
|
Post by Undrande on Apr 28, 2006 12:25:52 GMT 1
Vad har hänt med Phillip Christoff(SP?) spelade inte han en del snaps som QB i 86ers i fjol? Har han slutat eller är han inte bra nog?
|
|
|
Post by Gustaf Hallgren on Apr 28, 2006 13:12:03 GMT 1
Philip Christoff lämnade Uppsala i höstas för att studera vid Duke. Han kommer dock inte att spela fotboll för Blue Devils...än?
|
|
|
Post by Qbs on Apr 29, 2006 17:48:04 GMT 1
Hörde att Gävle har fått en riktigt bra Qb, och vassa Wr har dom tydligen okså. Ska bli skoj att se honom live när det börjr.
|
|
|
Post by Red Rocket on Apr 29, 2006 18:19:29 GMT 1
Jag säger bara: Sean van de Mergehel, vilken kille!!!!!!!!!!! Wow, GRD vilket kap!!!
|
|