|
Post by LURDs on Apr 11, 2006 21:45:23 GMT 1
Journalist!! Ta och fattta pucko! Superserien är död död död. Sluta snacka om nivåskillnader!! Vill man se kamp och fajt ska man välja en annan sport inte SS, och då kan man faktiskt hålla tillgodo med S1 där det inte är så förutsägbart! Allt detta hausande av SS, i mitt tycke finns det bara ett lag i sverige som är värt namnet och det är SMM resten är skit. Fan också, jag som inte tänkte bli förbannad idag!!
|
|
|
Post by pucko on Apr 11, 2006 21:51:23 GMT 1
S1 består av en massa ss wannabees, som inte kan spela i ss av olika anledningar, ni säger att serien är jämn? ja örebro var ju riktigt vassa ifjol, tror inte heller sundsvall kommer vara nått lag som ställer till med mycket besvär för de andra i serien
|
|
|
Post by Peter on Apr 12, 2006 1:37:16 GMT 1
Oj vad mycket gnall pa det har forumet. Inte fatt nagot av frugan pa lange eller?
Nar en sport som Am-fotboll ar sa liten som den faktist ar kommer de ta tid innan man kan fa ihop nagerlunda seriosa lag. Specielt i ett land som sverige, pengarna finns inte har.
Men de sa kallad wannabe lagen kampar iaf. De vill driva framat. Mer an vad man kan saga om er?
|
|
|
Post by Journalist on Apr 12, 2006 11:00:28 GMT 1
Lurd...
Varför upprörd. Det är bra att div 1 lagen kämpar och utväcklas och vissa av dem kommer med all sannolikhet att lyckas ta steget upp till eliten och få tampas i Superserien. Men som fotbollsfan så har tyvärr div 1 matcherna inte lika mycket att ge. Om man nu inte tillhör ett av de inblandade lagen. Det spelas bättre fotboll i SS. Jag kan förstå att du gärna vill framhålla den serie som ditt lag spelar i men för mig som följer fotboll från läcktaren och inte har något eget lag så finns inte den lokalpatritismen.
Jag hoppas att gamla storklubbar som TRC Solna(STU) snart lyckas återuppbygga sina lag så de kan ta plats i finrummet igen. Det vore ganska trevligt om DIF snart kunde nå dit, bara p.g.a. att det ligger så mycket tradition i det namnet.
|
|
|
Post by Lurds on Apr 12, 2006 13:42:29 GMT 1
Nej, du journalist. Jag är icke aktiv spelare med ett eget lag att framhäva. Viserligen spelade jag i footbollens linda (-79) men anser ändå att dessa intriger och ständiga avhopp inom SS inte gör sporten värdig. Det fanns en tid då SS var värd namnet med många stora matcher och en kamp in till målsnöret "but those days are gone"! Det är nerven i matchen jag vill åt och där vill jag med den envises dumhet hävda att chansen att hitta den är större i S1 än i SS. Visst kan det vara läckert att se "spjut" som når recivern med exakthet eller luckor som öppnas upp likt sesam för att se en vinthund löpa igenom med bollen tryggt i sin famn för att bli mosad av en testosteronfylld linebacker, men när siffrorna står mycket mot litet är nerven borta och du kan lika gärna läsa Femina. Ska ta mig till Hufudstaden för att se SMM spela EB, det kan bli skoj.
Ps. Hoppas att denna säsong bevisar motsatsen i mitt tyckande ang.SS! Ds.
|
|
|
Post by Journalist on Apr 12, 2006 15:43:46 GMT 1
Lurd
jag håller med dig i att spänning i vissa matcher inte är var det borde vara. SMM har varit allt för bra de senaste åren. Men de problemområden du nämner för SS är i allt vässäntligt ännu störr i Div 1. Förra året hypades div 1 nått alldeles, men det var mest snack och ganska liten verkstad. Jag trodde i min enfald på snacket och gick och tittade på när de stora namnen i div 1 skulle göra upp, men tyvärr så hööll inte tugget för vad det hadde lovat. Det spelar ingen roll om en match står 21-21 i fjärde kvarten om vägen dit har varit en ända lång plåga där det största nöjet har beståt i att sms polare. Spänningen eller intensiteten infinner sig inte. Jag hoppas att div 1 kan kommatllbaka till den nivå som rådde fram tills förfallet på slutet av 90-talet. Jag minns året innan Västerås gick upp till SS vilket lag dom hade, fart och fläckt, qb och recivrar fan varndra isömnen, det var tider för div 1 det....
|
|
|
Post by Garry N on Apr 12, 2006 15:57:37 GMT 1
Håller nog mest med LURD. Hur roligt var det förra året att se ex. Arlanda - Jamtland, när det stod 49-0 med några minuter kvar av första halvlek? Då åkte jag och min långhårige kamrat vidare till en just en div I match.
Jag ser heller en jämn match med dåligt spel än några fantastiska spel i en match av uppvisningskarraktär. Tyvärr känns Stockholm så otroligt överlägsna i år så det är nästan larvigt. (Lovar att ingen blir gladare än jag om jag har fel).
Mer spänning i ettan förhoppningsvis. Och dessutom får man hoppas att SMM får tillfälle/råd att arrangera en EuroBowl semifinal på hemmaplan. Annars får man nöja sig med att se fram emot SMM's möte med ryssarna den 23:e, samt en spännande semifinal i Superserien om vilka som får silver.
Och apropå ingenting... Kristian Thore, kom tillbaka!!!
mvh Garry
|
|
|
Post by Journalist on Apr 12, 2006 17:36:41 GMT 1
Och det händer inte i Div 1??? Garry, beklagar att inga SS matcher spelas på studenternas längre.
|
|
|
Post by Garry N on Apr 12, 2006 22:40:27 GMT 1
Ehh... ganska länge sen jag såg en match på Studan, om du inte menar i bandy? Då står jag där varenda förbannad match och ser mitt enda riktiga favoritlag ständigt förlora....
Fjolåret bjöd faktiskt på en mängd riktigt spännande kamper. Även då man av nån anledning tvingade in mig att döma. (Gud förbjude att det händer igen...)
Jo, jag såg faktiskt en eller två matcher med 86ers förra året... fast den ena vill jag minnas var på Gränby.
mvh Garry
|
|
|
Post by Daniel on Apr 13, 2006 12:06:58 GMT 1
Jag är delad, jag håller med alla inblandade parter. Det är tråkigt att se en SS match när allt är klart, medan det kan vara tråkigt att se en S1 match när det sker så många misstag och för lite show. Det kan vara roligt att sen en SS match när man får se högklassiga spelare dundra på, men det kan också vara roligt att se en S1 match när det är 2 lag som verkligen sliter för en vinst. Det var bättre förr då SS krävde ett sorts kvalitetskrav, det var bättre förr då Div1 var en divison med stora matchern, intensitet och bra spel. Kan vi inte bara komma överrens om att vi alla har olika åsikter om vad vi helst vill titta på, och att det var bättre förr ?
|
|
|
Post by Ja on Apr 13, 2006 13:11:57 GMT 1
Ja, var är Thore? Svensk fotboll behöver honom. Vad han lyckades med i Landslaget och i Göteborg är rätt fantastiskt. Jag saknar dig! Kom tillbaka!
|
|
|
Post by bimbo on Apr 14, 2006 22:06:00 GMT 1
Oscar Strauss äger ju helt totalt i Phoenix, han och Johan Rauge. Ni kommer få se dem två grabbarna i NFL! c-iao
|
|
|
Post by Undrar on Apr 18, 2006 15:21:47 GMT 1
Kommer Oscar vara med när tyresö möter dif?
|
|
|
Post by Svarar on Apr 18, 2006 16:38:49 GMT 1
Oscar kommer spela matchen mot DIF
|
|
|
Post by Undrar on Apr 18, 2006 17:30:30 GMT 1
Härligt! Då får vi se om hans "skills" kan ställa till det för dif. Tycker för övrigt att matchen mellan DIF och Tyresö kommer bli årets stor höjdare inom svensk amerikanskfotboll. Längtar!! ;D
|
|