|
Post by B on Feb 13, 2006 23:44:52 GMT 1
NORR Gefle Umeå Uppsala Sundsvall
SÖDER DIF STUNBAFC Örebro Royal Clowns
|
|
|
Post by Mer insatt on Feb 14, 2006 0:10:30 GMT 1
[glow=red,2,300]Det gör ju inte direkt ont att möta Solnas defense.. [/glow] Tror bara Dan Peterström och Peder Lindroth kommer starta i Bulls av de 11 som startade för Chiefs 2005. Så dåliga kommer vi inte att vara, kan jag säga efter att ha sett skelly och inside.
|
|
|
Post by aj on Feb 14, 2006 0:18:38 GMT 1
så 9 av 11 kommer vara från TÄBYS defense? ajajjajajajaj
|
|
|
Post by Mer insatt on Feb 14, 2006 0:19:53 GMT 1
Nej det kommer dom inte.
|
|
|
Post by Bc on Feb 14, 2006 6:24:18 GMT 1
[glow=red,2,300]Det gör ju inte direkt ont att möta Solnas defense.. [/glow] Tror bara Dan Peterström och Peder Lindroth kommer starta i Bulls av de 11 som startade för Chiefs 2005. Så dåliga kommer vi inte att vara, kan jag säga efter att ha sett skelly och inside. Du som är så insatt, vilka andra kommer att starta då?
|
|
|
Post by hcbulls on Feb 14, 2006 7:02:31 GMT 1
Ingen vet vilka som kommer att starta ännu. Det är februari och vi har haft 6 träningar med skydd...
Helt klart är det mer konkurrens på alla platser i laget nu, jämfört med hur det var i både Chiefs och Flyers 2005. Förutom sammanslagningen av båda trupperna så spetsas konkurrensen ytterligare av spelare som gör comeback eller som kommer till oss från andra klubbar.
Vår nya hemsida kommer komma upp inom några veckor, där kommer roster och nyförvärv presenteras snarast möjligt. Tills dess är det bara gissningar som gäller... Men jag tror våra RB's kan skriva under på att det var tuffare att springa mot vårt defense på söndagens träning, än under 2005.
|
|
|
Post by Tankar om DIV1 on Feb 15, 2006 4:34:04 GMT 1
Jag kan hålla med tidigare talare om att DIF behöver förstärka vissa positioner. Deras OL släppte igenom en hel del och deras QB behöver lite mer kött på benen. Någon nämnde även att Gävle är ett lag som kan ta sig till SS. Jag tror inte att Gävle kommer vara lika heta som förra året, då de tappar en del nyckelfolk samt att gävle inte har den bredd som krävs för att ta sig upp till SS TRC bör ta sig till final, även om inte CJ är påväg till Tyresö som vissa rykten säger. Örebro får sig ytterligare ett år av fotbollsskola.. kan kanske ta någon skalp, men ser fortfarande rätt unga ut. Sundsvall har jag ingen koll på, tappat många, omotiverade att spela DIV1 och pendla över hela sverige. Tar sig nog inte långt. Uppsala har ingen stabil QB om alla rykten stämmer och om Scott inte gör ytterligare ett sista år Uppsala har ett par gamligar som kan tillföra erfarenhet men inte fart. STU kommer med en bred trupp, och kan nog göra okej ifrån sig. Tror inte de räcker till en seriefinal dock.
|
|
|
Post by Tankar om DIV1 on Feb 15, 2006 4:37:59 GMT 1
Westerbotten glömde jag. Jag tror de kommer bli uppmärksammade på att det är ett annat tempo i DIV1. De kommer till DIV1 med totalt 4 segrar i bagaget. Inkl slutspel och final.
Under säsongen så kommer de enbart i seriepsel att spela 10 matcher. Vilket jag tror kommer tära på truppen i samband med det långa pendlandet.
Som lag är de väll okej. Men kommer att placera sig i botten av serien.
|
|
|
Post by Franz on Feb 18, 2006 16:29:35 GMT 1
en liten brasklapp bara: Om dif börjar passa i red zone istället för att försöka springa in den så kommer dom nog öka upp scoret i många matcher..
Om Tyresö kör lika hårt på plan som på gymmet så kan dom helt klart vara en kandidat..
Om STUBULLS blir samkörda på ett år e ju frågan,men folk brukar ju bli taggade av att konkurera om platserna sådet ska bli intressant att se i år..
resten e jag för oinsatt att kommentera men frågan e ju om Örebro/Uppsala/Gävle/Sundsvall kommer tappa "nyckel-spelare" o hur kommer detta påverka resterande lag?
|
|
|
Post by Franz on Feb 18, 2006 16:31:35 GMT 1
dammit jag glömde åxå Westerbotten.. aldrig sett o aldrig mött men nya lag e ju alltid lite roligare att möta!! Välkommna till Svealand!
|
|
|
Post by Rebus on Feb 21, 2006 8:31:01 GMT 1
en liten brasklapp bara: Om dif börjar passa i red zone istället för att försöka springa in den så kommer dom nog öka upp scoret i många matcher.. Om Tyresö kör lika hårt på plan som på gymmet så kan dom helt klart vara en kandidat.. Om STUBULLS blir samkörda på ett år e ju frågan,men folk brukar ju bli taggade av att konkurera om platserna sådet ska bli intressant att se i år.. Samkörda?? Snälla vi pratar om div 1 här... Har inte sett ngt lag i div 1 som är särkilt samkörda.
|
|
|
Post by Poeye on Feb 21, 2006 13:31:49 GMT 1
Rykten säger att GRD har en am.QB på gång och att vissa spelare som varit på väg då väljer att stanna.
|
|
|
Post by SS on Feb 21, 2006 17:01:40 GMT 1
Rebus vänd på frågan så blir det mer rätt... Samkörda?? Snälla vi pratar om div 1 här... är det ngt lag i div 1 som är särkilt samkörda.
|
|
|
Post by SS on Feb 21, 2006 17:03:30 GMT 1
Men din funkar minst lika bra Rebus...
|
|
|
Post by Rebus on Feb 22, 2006 9:17:52 GMT 1
Rebus vänd på frågan så blir det mer rätt... Samkörda?? Snälla vi pratar om div 1 här... är det ngt lag i div 1 som är särkilt samkörda. jag såg att jag glömde ett s men jag förtår inte vad du menar. Det var ingen fråga utan ett påstående (som grundar sig i min åsikt och min enorma, världsklas helt enkelt, insikt i div 1).
|
|