|
Post by konstigt on Jan 19, 2006 15:09:57 GMT 1
Hur blir skillnaden mellan Tyresö och Dif 14mil, de har ju samma schema och tyresö ligger ca 1,5-2mil söder om stockholm.
|
|
|
Post by Kul on Jan 19, 2006 15:13:55 GMT 1
Det hade varit ännu roligare om ett skåne lag hade varit med. ;-> Lund-Umeå det är vad jag kallar resa.
Jämtland är tvungna att leva med resorna i superserien!
|
|
|
Post by buss on Jan 19, 2006 15:24:26 GMT 1
Du svarade på din fråga om du tänker efter: 5 bortamatcher x 1,5 mil = 7,5 mil ENKEL VÄG x 2 för att ta sig hem också= 15 mil
|
|
|
Post by konstigt on Jan 19, 2006 15:34:39 GMT 1
örebro ligger söder om stockholm, vem har längst? Djurgården eller Tyresö?
|
|
|
Post by konstigt on Jan 19, 2006 15:38:22 GMT 1
Det är tydligen 3mil längre för Tyresö än Dif mellan Stockholm-Tyresö, enl detta resonemang.
|
|
|
Post by buss on Jan 19, 2006 15:40:06 GMT 1
Enligt de uppgifter jag har är det 20 mil enkel väg från Sthlm till Örebro (beräknat från Centralen) och 21 mil från Bollmora till Örebro. Örebro ligger i princip rakt väster om Sthlm.
|
|
|
Post by svar on Jan 19, 2006 15:44:13 GMT 1
det kallas för överslagsräkning: Avrundningsfelen torde vara på +-2,5 mil på alla siffror i tabellen. (0,5-1,4 avrundas som bekant till 1) Detta ger felet +-0,5 per resa. 0,5 + 5 bortamatcher ger totalt +-2,5 mil.
Nöjd?
|
|
|
Post by inte njd men strd on Jan 19, 2006 23:54:06 GMT 1
Konstigt att man anger decimaler i totalen om man avrundar till hela mil för varje resa.
Det är inte logiskt!
fel marginalen borde vara i km inte mil.
Dvs fel marginalen borde vara +-2,5km
|
|
|
Post by semifinaler on Jan 20, 2006 19:48:38 GMT 1
För att återgå till konferens argumentet så håller jag med om det tidigare inlägget om att man kunde dela upp så att ettan och tvåan i de två olika konferenserna spelar mot varandra i semifinaler. Inte just för att kanske de två bästa lagen inte möts i final annars, utan för att då har man mer att spela för under säsongens gång. Om man ligger på 5:e plats i tabellen med två matcher kvar, men bara två lag ska spela i "slutspel" känns det ganska tungt. Dessutom så har ett lag som får en dålig start på säsongen ändå en chans att komma in i slutspel om de sedan får det att stämma. Rent generellt tycker jag det är alltid roligare med "slutspel" istället för bara "final".
//BK spelare
|
|
|
Post by Ordf DIFAF on Jan 24, 2006 13:32:30 GMT 1
Hej Buss och alla andra... Den enda anledningen jag kan tänka mig som orsak till att DIF-AF fått kortare resor detta år är att vi förra året, förutom skåningarna, reste mest (Totalt ca 200 mil). Utöver detta hade vi två väldigt kostsamma övernattningar för våra båda resor till Malmö då boende för 45 pers i Malmötrakten inte är det lättaste att finna under sommarperioden... Rättvist eller ej men så var det 2005 nu är det 2006... Joachim Skoogberg Ordförande Djurgården Amerikansk Fotboll www.dif-af.com
|
|
|
Post by Resa on Jan 26, 2006 11:28:05 GMT 1
Spelar stor roll om det skiljer 10 mil mellan DIF och Tyresö eller inte. Norrlänningarna räknar inte i mil de räknar i 100 mil. Det är skillnad det GO Westerbotten GO Hoppas att ni spöar upp lagen från fjollträsket
|
|
|
Post by Daniel on Jan 26, 2006 13:53:24 GMT 1
Skillnaden i mil är väll tackvare avståndet från DIF till Tyresö. Många bäckar små. Sedan så kanske gulasidornas vägbeskrivning väljer en annorlunda väg till de olka färdmålen, beroende på vart resan startar.. i DIF eller Tyresö. Som även där resulterar i smål marginalskillnader, som i sin tur växer till ett par mil.
Är nog inget större fifflande och konspirerande bakom milantalet än så.
Ang. Westerbotten så är det bara att säga grattis och välkommen till Superettan. Hoppas ni får en roligare säsong än vad ni har haft tidigare. Så länge ni står ut med/har råd med resandet, så tror jag att steget upp i Superettan kan gynna er förening och hjälpa bredda sporten i norr. Lycka till.
|
|
|
Post by dommare on Feb 3, 2006 18:27:54 GMT 1
kommer det nått domarschema också eller?
|
|
|
Post by schemat on Feb 7, 2006 0:36:43 GMT 1
vad händer nu med schemat? jag fick höra att Sundsvall dragit sig ur!?
|
|
|
Post by tjena on Feb 7, 2006 15:12:24 GMT 1
Det har ropats om vargen länge nu. Hur många gånger har det inte sagts att S-vall dragit sig ur?
När det kommer officiellt besked tror man det.
|
|