|
Post by LOL on Mar 19, 2006 23:37:53 GMT 1
Tyck vad du vill, fakta är att TRC aldrig släpper spelare gratis. Sen kan det handla om pengar eller annat beroende på hur mycket man investerat i spelaren. Tror M Jenmert skulle vara dyrare än Ronnie Smedlund för att ta ett tydligt exempel.....
|
|
|
Post by hmmm on Mar 20, 2006 0:23:15 GMT 1
Fungerar inte riktigt så.. många underskrifter som ska pryda övergångspapperna innan man får byta klubb. Annars får man ta ett fri år och inte spela för någon klubb. För att sedan vara en Free Agent året därpå.
Sedan om klubben anser att spelaren är skyldig dem pengar i form av missat arbete eller om spelaren fått förmåner betalade av klubben. Så är det klart att klubben inte vill skriva på övergångspapper förrens de pengarna är betalade.
Men som sagt.. jag tror inte TRC släpper spelare av kvalité till DIF utan en vettig förklaring från spelarna.
|
|
|
Post by hmm on Mar 20, 2006 0:49:53 GMT 1
Det ska bli intressant att se vad som händer med Västeråsspelarna nästa år. Frågan är ju om TRC låter dem gå gratis tillbaks till Roedeers.
|
|
|
Post by 68 on Mar 20, 2006 4:05:27 GMT 1
Det sista inlägget kan jag svara på direkt....
Vi från Roedeers som ska lira med TRC är endast utlånade under säsongen 2006.
|
|
|
Post by hmmmm on Mar 20, 2006 5:15:43 GMT 1
Det är egna spelare som TRC inte släpper. Lån kommer de knappast bråka om.
|
|
|
Post by Perlan on Mar 20, 2006 10:37:39 GMT 1
Rykten lika sanna som att tomten fastnat i min skorsten trots att jag inte ens har en skorsten..
Andreas Johansson samt jag var utlånade till CC förra året och det kostade inte CC ett öre..däremot var det en förutsättning att vi skulle återkomma. Ungefär som Västerås killarna, de är utlånade o skall återgå till VÄSTERÅS.
Och att vi skulle spela med DIF i år är så fel det kan bli.
1. Andreas ska operera knät o spelar inte alls i år. 2. Och för egen del blir det spel hemma i Tyresö, har 5 min till plan varför i hela friden skulle jag spela med DIF och var kommer det ryktet ifrån?
Sen att Tyresö aldrig släpper ngt gratis e både jag o Andreas levande exempel på att det inte stämmer så lägg ned dessa spekulationer och koncentrera er på säsongen till handa och fakta.
/J Perlström
|
|
|
Post by Perlan on Mar 20, 2006 10:44:05 GMT 1
Tillägg: Innan 100 besserwissrar skriver sitt..
De spelare som Tyresö tidigare ej släppt till andra Klubbar som exempelvis Mikael Tagel eller Lamin Saho är spelare med skulder till klubben.
Upplägget har varit att man skall jobba av sin avgift eller betala från egen ficka eller från någon som går in och sponsrar laget.
Varför släppa ngn som inte betalar skulder? Hur funkar det i andra föreningar tror ni? Alla säljer inte natures own:-)
|
|
|
Post by Greger on Mar 20, 2006 21:17:13 GMT 1
Natures Own är bara skit! Blås ingen mer med det f**king nuts!
|
|
|
Post by STUart on Mar 22, 2006 9:57:32 GMT 1
Hahahahaha är det NÅGON förening som kör Natures Own? Patetiskt i så fall. Det största lurendrejeriet i mannaminne.
|
|
|
Post by frgetecken on Mar 22, 2006 11:42:38 GMT 1
vad är natures own?
|
|
|
Post by no on Mar 22, 2006 11:44:55 GMT 1
ett pyramidspel med olika produkter som vissa amerikanska fotbollsklubbar gick på för ett par år sen, de som är i toppen tjänar multum lägre ned desto mindre osv
|
|
|
Post by Scchhh on Mar 22, 2006 17:14:09 GMT 1
TYRESÖ
Klara förluster Oscar Gustavsson, OL, college (del av säsongen)
Klara förvärv Johan Perlström, WR, Carlstad Robert Sundberg DB Carlstad Terry Kleinsmith QB (återkommer)
Rykten ut Mikael Tagel DIF AF Lars Gustavsson, RB, slutar Per Wall, OL, slutar Ronnie Smedlund DL slutar
Rykten in Kelton Alexander DB "Carlstadspelare"
|
|
|
Post by 68 on Mar 27, 2006 1:31:50 GMT 1
Tyresö
Klara förvärv nr 2
Daniel Engberg QB Västerås Andreas Styrsell DL Västerås Jonas Melin RB Västerås
|
|
|
Post by Hmmm on Mar 27, 2006 22:10:59 GMT 1
Varför står det såhär i Värmlands Folkblad:
"Förluster...Johan Perlström, Andreas Johansson, Robert Sundberg (Djurgården)"?
|
|
|
Post by Osthyveln on Mar 28, 2006 9:18:48 GMT 1
Varför står det såhär i Värmlands Folkblad: "Förluster...Johan Perlström, Andreas Johansson, Robert Sundberg (Djurgården)"? För att de glömt, missat (Tyrersö Royal Clowns) eller för att det är journalister.... Så det så!
|
|