|
Post by crazy on May 28, 2005 19:56:31 GMT 1
hur går det i tyresö matchen??
|
|
|
Post by DIF on May 28, 2005 19:57:48 GMT 1
Tyresö 41 Uppsala 20
|
|
|
Post by Bah on May 28, 2005 21:03:47 GMT 1
Whatchamagaa?!?! Indikator på upp- och nedgång i formkurvorna?
|
|
|
Post by Publik on May 28, 2005 21:20:06 GMT 1
Inte för att det påverkade resultatet, (eller gjorde det?) men matchen dömdes av ett hopplock av TRC och U86, då domarna från Arlanda inte dök upp.
Kan vi få en kommentar från Jets domaransvarige om vad som hänt?
|
|
|
Post by Garry N on May 28, 2005 21:28:00 GMT 1
Förmodligen var det som vanligt.... Det är ju både domarnas och hemmalagets uppgift att höra av sig. Man litar på varandra.... Och bägge glömmer. Kan vara anledningen till att speaker Knut Lövgren under Arlanda - Stockholm utbrast i ett något förtvivlat: "Finns det några här som kan åka ut till Tyresö och döma".
Tyresö är annars bättre än vad de flesta tror och jag håller fortfarande laget som nr 2 bakom Limhamn. De spelare som saknades mot KTH-Dif var nu tillbaks. (Noghor Jermide är seriens mest underskattade defense spelare). Dessutom har duktige QB'n Kleinsmith fått lite tid på sig att hitta sina medspelare.
86ers saknade herrar Green och Tegefjord. Då faller mycket (alltför mycket). Att Jenmert och Ehrenreich tittat ordentligt på vad Scott gör syntes också.
Antar att min långhårige kamrat återkommer med en rapport på SAFF-sidorna. Själv frös jag och försökte gömma mig och min kamera under taket.
|
|
|
Post by Tyres on May 28, 2005 21:31:59 GMT 1
Kan meddela att domarna som skulle dömt blivit kontaktade av Tyresö i veckan som var............
|
|
|
Post by Cirkus tyreso on May 28, 2005 21:33:17 GMT 1
Riktigt skoj att se när cirkös Tyresö är igång, har nu sett två matcher och det är samma visa varje gång. Missade tyvärr matceh mot KTH, men den var visst inget undantag Deras oline är bara för lustig att se på, de är blockar i ryggen, holdings osv, de hade tur att det vart ett 4 manna domar lag idag, som inte såg/vågade dömma för ALLA grejer de gjorde. Sedan har vi lite andra sköna lirare i Tyresö, som inte vill eller hör när domaren blåser, kan det vara så att de har stängt av sina hörapparater??? För det dyker och tacklas LÅNGT efter att signalen har gått, och de har mage att bli lite griniga när då motståndarna hetsar tebax
|
|
|
Post by Ox publik on May 28, 2005 22:21:40 GMT 1
Jajamenvisst, cirkus Tyresö är laddade och snart ska dom visst vidare till Täby på sin turne', så det var väl bra att publiken därifrån fick se lite av Tyresös cirkuskonster......... Och visst är det väl konstigt att Uppsala överhuvudtaget kunde gå ut från planen, så HIMLA fult som Tyresö spelar....... ;D ;D
|
|
|
Post by ha ha on May 28, 2005 22:22:54 GMT 1
Ja det är typiskt Tyresö!!!
|
|
|
Post by askadare on May 29, 2005 0:29:52 GMT 1
de va både fult från båda lagen så nu ska ni inte bara se ner på tyresös spelare
p.s kul att se att många u19 spelare gör bra ifrån sig
|
|
|
Post by men on May 29, 2005 6:00:29 GMT 1
men tyresö e fula...!!! o har alltid varit det...
|
|
|
Post by Cirkus tyreso on May 29, 2005 9:49:52 GMT 1
Skönt att askadaren( som troligtvis sitter på läktaren med en t-shirt med crowns på) tycker att båda lagen spelade lika fult. Tyresö har en traditon att spela FULT, till deras försvar kan man väll säga att de har blivit lugnare, men det lär bero på att deras badboys har blivit äldre och långsammare.
"Och visst är det väl konstigt att Uppsala överhuvudtaget kunde gå ut från planen, så HIMLA fult som Tyresö spelar......." Nej det är inte konstigt, fult spel(som borde resultera i fler flaggor) betyder inte att man skadar folk, en block i ryggen behöver inte göra ont.
|
|
|
Post by guest on May 29, 2005 10:12:42 GMT 1
hej alla som gnäller.
Ni som gnäller menar att det bara är tyresö som spelar fult tytcker jag skall gå till SYNSAM. ha ett bra liv ;D
|
|
|
Post by LOL on May 29, 2005 11:17:02 GMT 1
Eran Rytter sysslar ju med SM nu.........klart att ni framstår som mera fairplay betonade!
;D
|
|
|
Post by Fula Tyres on May 29, 2005 12:24:07 GMT 1
När jag spelade matchen som vi vann mot dem, så var de jävligt fula. De är en skam för sporten och särskilt O-line med nr 77 i spetsen, han måste ha personliga problem utanför planen,....kan bara beklaga....
|
|