|
Post by gefle on May 23, 2005 10:33:20 GMT 1
Ja vårat självförtroende är verkligen i botten efter 3-0. Han menade nog att vi har uppnått våran målsättning med att vinna mot dessa lag. Resten bli bara bonus om vi lyckas knipa någon poäng. Det här gefle laget ska vara på topp om 3-4 år inte nu. Gefle hade ett tag 9 u-19 spelare inne på defense samtidigt emot vås och släppte bara till 7p.
|
|
xXx
Bänkvärmare
|
Post by xXx on May 23, 2005 18:50:40 GMT 1
Antar att han syftar på den Red Devils Coach som blev visad upp på läktaren efter att ha sagt en del mindre väl valda ord till domarna. Inget märkvärdigt med det. Tycker det är allt för sällan som domarna visar upp en uppkäftig coach på läktaren. Borde ske flera gånger.... Man kan inte som coach komma in PÅ PLAN UNDER SPEL TA TAG I EN DOMARE OCH KNUFFA HONOM FÖR ATT FÅ UPPMÄRKSAMHET PÅ EN FASTHÅLLNING SOM DESSUTOM DET REDAN LÅG EN FLAGGA PÅ. Det är en DÖDSYND. Hoppas att han blir av stängd VÄLDIGT LÄNGE. SAFF STATUERA ETT EXEMPEL. Vi har ju ett pilotfall där en coach fick 2 års avtängning för av siktlig kontakt med domare efter slutsignalen. Kom nu inte och säg att det inte var med avsikt. Han var ju för fan plan det djävla svinet. Dessutom har han inte ens vett att be om ursäkt efter matchen. Hur skall vi kunna få behålla våra domare när de blir behandlade på detta sätt. Nej inför en obligatorisk tränarlicens på alla nivåer så att de får en gedigen utbildning. Så kanske vi slipper ha raggare/idioter som coacher.
|
|
|
Post by XXXX on May 23, 2005 21:27:29 GMT 1
Och nivån på domarna disskuteras aldrig! Dessa heliga kor får vara hur kass som helst pga. att vi har så få domare att vi får vara glad att vi får va nöjd. Hur ofta hör du en domare be om ursäkt när han har tagit ett fel domslut eller bommat en solklar grej som alla andra inkl. kollegor såg. Jag försvarar inte det beteende som Gefle coachen gjorde men att bara stå med kepsen i hand och tvingas köpa allt domare säger och gör kan ibland bara bli för mycket. Nu vet jag att jag sticker ut hakan rejält, men handen på hjärtat har du/ni aldrig flippat på en domare någon gång så kan ni ju kasta den första stenen!
|
|
|
Post by HD on May 24, 2005 9:08:39 GMT 1
XXXX. Du menar att det är rätt att skrika och knuffa en dommare om han inte ser vad du ser. Specielt om han är ny. Kan baras tala om att matchen dömdes av 4 A dommare och en C dommare så jag tror vi var kvlificerade för att dömma div 1. Att skrika och väsnas på sidlinjen gör nog de flesta men att gå in på plan och putta dommaren mot spelet är inte bara dumt men också farligt. Det som upprör mig mest är att ingen i Gävle kom ock bad om ursäckt efter matchen. Bagarn HD i matchen
|
|
|
Post by Domare on May 24, 2005 9:34:09 GMT 1
Det aktuella spelet.
Det som dessutom bör påpekas är att den domaren som blev attackerad, trots sin ringa rutin, gjorde helt rätt på spelet. Han följde bollbäraren med blicken och koncenterade sig på sin "nyckel".
De domare vars ansvar det var att se eventuella illegala blockeringar, gjorde det, och kastade dessutom flaggor för det regelbrott som faktiskt skedde.
Till alla coacher och spelare: Det är inte alltid domaren som står närmast som dömer för allt som sker på planen. Tvärtom så kastar sidlinjedomarna (de som oftast står närmast), mer sällan flaggor för holding, blockering i ryggen o.s.v. då de koncentrerar sig på bollbäraren och hans direkta omgivning. Det finns ett system för var domare skall titta på varje spel och efterföljs det så täcker domarlaget in de flesta situationer.
Tjo Hej !!
|
|
|
Post by Jo men on May 24, 2005 9:37:40 GMT 1
Och nivån på domarna disskuteras aldrig! Dessa heliga kor får vara hur kass som helst pga. att vi har så få domare att vi får vara glad att vi får va nöjd. Hur ofta hör du en domare be om ursäkt när han har tagit ett fel domslut eller bommat en solklar grej som alla andra inkl. kollegor såg. Jag försvarar inte det beteende som Gefle coachen gjorde men att bara stå med kepsen i hand och tvingas köpa allt domare säger och gör kan ibland bara bli för mycket. Nu vet jag att jag sticker ut hakan rejält, men handen på hjärtat har du/ni aldrig flippat på en domare någon gång så kan ni ju kasta den första stenen! OK att man kan få spel på ett domslut någon gång men att vara inne på planen och fysiskt antasta dommaren är ju knappast en gränsfall, snarare ett övertramp med 3765 meter. Det kallas att leda med jävligt dåligt exempel... SKÄRPNING!
|
|
|
Post by XXXX on May 24, 2005 11:35:01 GMT 1
Jag skrev att jag inte tar Gefle coachen i försvar men däremot att en debatt eller disskusion om domarkvallité över huvudtaget är tabu. Har vid upprepade tillfällen varit närvarande när matchen varit på vippen att ställas in pga. att domare inte dyker upp och det skylls en hit en dit. Åskådare får kliva in och vara domare för att man inte ska ha åkt 50 mil förgäves. Nej, vad jag efterlyser är en disskussion om domarnas diciplin och ansvar i de lägre divisionerna. Kvalitén får vi kanske leva med och den sjunker givetvis när domarantalet ibland är fyra st. på en div.1 match. Och som sagt !! Jag försvarar inte Gefle coachens betéende.
|
|
Vad hnde egentligen
Guest
|
Post by Vad hnde egentligen on May 24, 2005 21:32:06 GMT 1
Jag bara undrar vad som hände på spelet ?
|
|
|
Post by Jodu on May 24, 2005 22:19:17 GMT 1
Det blev en holding, block in the back, eller nått liknande på Västerås vid ett springspel. Linjedomaren kastade flagga på spelet och sedan var det inget mer med det. Gävles coach började då gapa om hur pass uppenbart regelbrottet var och sprang ut på planen och skrek massa opassande ord och knuffade till domaren av någon anledning !?
|
|