|
Post by news just in on May 14, 2005 19:52:40 GMT 1
Uppsala 86ers-Limhamn Griffins resultat 14-28
|
|
|
Post by Blundon02 on May 14, 2005 21:52:18 GMT 1
Impressive. Thanks for the lesson in black and blue football. Forsättning följer...
|
|
|
Post by TonyMontana on May 15, 2005 11:12:52 GMT 1
Kommer det en Matchrapport under dagen ? Ett intressant resultat i denna match.. uppsala verkar ha stått emot rätt bra!
|
|
|
Post by Publik on May 15, 2005 13:23:03 GMT 1
Ja, Uppsala stod emot bra, men hade svårt att stoppa Limhamns tunga run. Uppsalas pass funkade inte fullt ut- hade det gjort det så hade Uppsala lika gärna kunna stå som segrare.
Limhamn håller jag dock som favoriter till seriesegern.
|
|
|
Post by Askadare on May 15, 2005 18:52:26 GMT 1
Det är klart uppsalas pass inte fungerade fult ut! De möte ett väldigt duktigt D!
Måste säga att det var just Limhamns Defens som vann denna matchen åt bortalaget.
Askadaren
|
|
|
Post by TonyMontana on May 15, 2005 20:37:11 GMT 1
Om man läser matchrapporten så ser matchen inte lika jämn ut som resultatet ger. Kunde ha stått närmare 42 - 6 till Limhamn.
Men slutresultatet är det som gäller. Starkt jobbat av Uppsala. De blir en av topplagen i serien i år.
|
|
|
Post by Hmm on May 16, 2005 9:57:37 GMT 1
6-42 ... jag vet inte det. Med tanke på att det stod 14-21 när det var en minut kvar, så känns det som en ganska osannolikt resultat. Men det stämmer att Limhamn var det bättre laget.
|
|
|
Post by TonyMontana on May 16, 2005 13:25:31 GMT 1
Jo sjävlkart var det väll så.. men det jag mest satt och spånade på var den bortdömda TD, ett par onödiga flaggor på 3:e och lång m.m
Men hur som helst.. bra jobbat.
|
|
|
Post by ScoutN on May 16, 2005 13:52:25 GMT 1
14-21 och Uppsala på gång med ännu en drive som Limhamn hade uppenbara problem att försvara sej mot. Före match var resultatet 42-6 ett bra tips, men 21-21 hade kunnat vara ett faktum. Plus PAT
Limhamn är ett riktigt bra lag rakt igenom, men öppna i passcovern när Scott får tid på sej att passa.
|
|
|
Post by Addidas on May 16, 2005 15:47:07 GMT 1
14-21 och Uppsala på gång med ännu en drive som Limhamn hade uppenbara problem att försvara sej mot. Den sista Driven hade väl Limhamn 86ers under kontroll, de var aggresiva och fick inte uppsala minus yds på den driven
|
|
|
Post by publik on May 16, 2005 18:01:10 GMT 1
Joo, men genom bland annat ett par mycket misstänkta pass interference. Är det inte det när man sparkare undan wr:s fötter?
|
|
|
Post by Mattias Hammargrd on May 16, 2005 22:37:38 GMT 1
Det var ingen som sparkade undan några fötter. Han snubblade på DB:ns ben när han försökte springa igenom honom. Det är Recieverns uppgift att undvika kontakt med försvararen.
Det var en situation som jag tänkte kasta på. Men Receivern gick inte efter bollen. Han var mer intresserad av att titta på mig och beklaga sig. Hade han gått efter bollen så hade jag kastat flaggan.
Istället så råkade jag kasta en annan DPI, som inte skulle ha kastats då bollen var för lång...
MVH Bakdomare
|
|
|
Post by Askadare on May 17, 2005 0:56:21 GMT 1
Ja det är ju svårt att säga emot en domare, ännu svårare är det för att han dömde mathen. Och stämmer gör det. Båda incidenter. Bra att även domare komenterar matcher och kan erkänna att även de kan ha "fel" ibland. Och ni som skriver att det kunde lika bra varit uppsalla som vunnit matchen, var ni där? Såg ni samma match Uppsalas d spelade mycket bra men hade svårt att stopa Limhamns O. Och Uppsalas Offence var även de bra men att säga att Limhamns D hade problem är att ta i. Ett lag som passar 99% av mathen och dessutom har Scott som QB är svårstoppat. Och självklart så kommer det laget få yards och TD´s. Annars hade man kunnat lägga ner verksamheten. Limhamn släppte in 2 TD´s och det var bra jobbat av Scott och hans män, men Limhamn roterade in unga DB´s i fjärde och satte t.o.m in två rookies under några driver. Men ni som såg matchen, hur många interceptions hade Limhamn? Och hur många fler tappade de? Hur många tacklingar hade de? Skulle kunna påstå att Limhamn har en uppsättning DB´s som håller bättre klas änn vissa SS lag. Nä, Uppsala hade inte lika bra ha vunnit denna matchen. Läs matchraporten på Saff´s hemsida, den sammanfattar matchen bra. T.o.m Scott tackade för lektionen. Askadaren
|
|
|
Post by publik igen on May 17, 2005 11:14:25 GMT 1
Det är ingen tvekan om att Limhamn var det bättre laget och vann rättvist, men faktum kvarstår: Uppsala hade kunnat kvittera på driven som började med ungefär två minuter kvar.
Anser trots bakdomarens inlägg ändå att Limhamn försvarade sig mot Uppsalas passatack med medel som regelboken förbjuder.
Limhamn vann rättvist, men att det kunde blivit 42-6 är ett stort skämt.
|
|
|
Post by Killen med koll on May 17, 2005 12:23:38 GMT 1
Jag tror faktiskt inte att limhmn är hotade utav något lag i div 1.. Man får nog ta uppsala som det besta motsåndet (vet inte så mycket om djurgården) Men jag tror att uppsala är näst best i serien.. Men tänk att limhmn åkte upp utan sin starter qb som gör mycket för laget limhmns besta wr fick spela qb och den näst besta wr var inte häller där samt att deras center var borta vet inte om dom hade fler bort fall men tänk er att ett lag som limhmn som passar ganska mycket klarar sig så bra enbart genom att springa... Jag Tippar att limhmn kommer att ta hem allt och att du spelar i en helt annan division en dom andra lagen i div 1....
|
|