|
Post by X on May 9, 2005 7:37:15 GMT 1
Great Job to everyone on the team. We came together and took this win. We made a good start and a statement and we should be proud. Lets all work harder this upcoming weeks and prepare for our next game. The season is early and I beleive we still havn't reached our full potential. Let's not let this win get to our heads. Every single game we play this year is going to be a war. I proud to play alongside all of you. Great job! Xavier #19 Djurgården
|
|
|
Post by Matador on May 9, 2005 8:28:36 GMT 1
Fän missar allt det roliga. Men jag kommer snart.
Och grattis till segern, det är inte slut än. finns tuffa lag där ute som kommer att träna extra hårt för att möta DIF, det ska ni också göra.
Ta alla matcher med stor respect, dom kan överraska som Västerås gjorde mot KTH, REMEMBER!!
Så träna och träna vi har tuffa matcher framför oss.
Jag joinar er snart, fan vad kul det ska bli.
They will feel it....BAAM!
Matador (Fäktas mot jänkar tjurar, yeeeeeehaaa!!) ;D
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on May 9, 2005 12:17:55 GMT 1
Djurgården vill vara så öppna som möjligt med information på alla sätt. Att det inte skulle vara så faller på sin egen absurditet. Naturligtvis vill vi skapa så mycket intresse för vår klubb som möjligt.
Den här första försäsongen har varit unikt intensiv för klubben och jag tror att bara de som gått igenom något liknande kan förstå hur mycket arbete det är att på så kort tid vi haft till förfogande organisera oss och ställa ett hyfsat lag på planen i vår första match. Massor av jobb återstår.
Innan matchen mot Tyresö så publicerade vi på detta forum både en roster, komplett med tröjnummer, samt en match-preview. Visst var informationen i senaste laget, men det var trots allt mer än många andra klubbar har lyckats prestera. Prat om att vi skulle mörklägga eller liknande är bara löjligt.
När det gäller hemsidan så arbetas det med en ny version. Den kommer att bli bättre. Att få en ordentlig hemsida värdig klubbens namn och traditioner är en högt prioriterad fråga för klubben, men det kommer att ta lite mer tid.
Den person som skrev under signaturen "Mattias Hammargrd" i denna tråd tidigare representerar absolut inte Djurgårdens uppfattning när det gäller Tyresö eller information till media och andra intresserade, även fast denne naturligtvis har full rätt till sin yttrandefrihet.
När det gäller namnändringen vill jag bara en gång för alla säga att den blev 100 % formellt klar den 1:a februari i år. Djurgården är här för att stanna. Anledningen till att förbundet inte vill ändra på sin hemsida är att RF inte har skickat bekräftelse på denna namnändring till SAFF. Vi har ingen kontroll över detta, även fast vi naturligtvis tycker att det är absurt att en förändring inte kan ske trots att den enda plats där ändringen inte är officiellt gjord är i en pärm på RF. Vi fokuserar på annat så länge.
Angående matchen mot Tyresö så tycker jag att den var mycket jämn. Vi gjorde färre misstag än hemmalaget och det avgjorde till vår fördel. Naturligtvis är vi glada att vi vann. Tyresö är ett ungt, talangfullt och välcoachat lag som spelar tuff fotboll, men det är fortfarande bara en seger. Det är många matcher kvar på säsongen och vi har mycket kvar att bevisa.
|
|
|
Post by frnuftigt sagt on May 9, 2005 14:34:40 GMT 1
det är åtminstone en som vill berömma föregående inlägg för att vara förnuftigt och väl genomtänkt, vilket inte har varit fallet i denna tråd innan
|
|
|
Post by Uppsalaspelare on May 9, 2005 16:21:53 GMT 1
Herregud, vilka barnrumpor var det som skrev de där första inläggen... jag lider å andra djurgårdares vägnar. Det känns som ett uttryck för någon som haft extrem nervisotet innan och som sedan utvecklats till naiv eufori, ni kanske inte borde plockat upp så många juniorer... ;-)
Det finns fyra andra lag som också vann sina första matcher, så ta det lungt med de där självhävdelserna tills vi ses på plan.
Grattis ska ni ha i alla fall! Min uppfattning om Tyresö har garanterat justerats neråt en hel del.
|
|
|
Post by sja on May 9, 2005 22:17:34 GMT 1
äntligen någon som har förstått att man inte kan ha förväntingar på Tyresö att vinna serien. Justera ner alla förväntingar och låt oss slå ur underläge
|
|
|
Post by Nils on May 10, 2005 9:55:10 GMT 1
Kommer TRC lägga up filmerna på deras sida som dom gjorde förra året? Jag tycker det var skit kul och att dom borda fortsätta med det! MVH Nils
|
|
|
Post by Dif represent on May 10, 2005 13:42:53 GMT 1
Vill bara framföra ett par saker gällande DIF!! Ta inte alla inlägg på för stort allvar. De första barnsliga inläggen kan mycket väl vara skrivna av vem som helst för att starta smutskastning. Vi har inte så många amerikaner i laget och utav dem är det ingen som skrivet de första inläggen vad jag vet. Vi är alla givetvis väldigt stolta över att vinna mot tyresö som bjöd på en bra match, och jag tvivlar inte på att de kommer att göra riktigt bra ifrån sig efter några matcher när deras nya qb satt sig in i sitt nya lag. Som sagt så är vi nöjda med vinsten men det är absolut ingen som inbillar sig att vi ska vinna allt i fortsättningen med lätthet. Nästa match mot limhamn kommer bli riktigt tuff och vi ser alla fram emot denna. Det ända jag kan lova framöver är att vi är ett lag som kommer att ge allt i varenda match och förhoppningsvis tillsammans med våra motståndare bjuda på en riktigt spännande serie. Lycka till alla lag i superettan! och så satsar vi på att dra ner på skitsnacket och istället bjuda på en underhållande säsong och visa att vi verkligen är en sport att ta på allvar. Hybris slutar alltid i ångest!
|
|
|
Post by 50 on May 10, 2005 21:38:08 GMT 1
Först och främst vill jag ta detta tillfället i akt för att be om ursäkt till de personer, som tyckte att jag tacklade #7 i TRC illa och sent, om ursäkt. Det var inte en juste tackling och det betalar jag nu priset för.
För det andra vete fasen om man skall underskatta TRC. Deras jänkar QB har en ruggigt bra arm och när han får in timingen kommer det att bli bra. Så se upp lite...
En undran bara? Med den stadiga O-line som ni faktiskt har... Varför inte springa mer inside?
|
|
|
Post by bull crap on May 11, 2005 11:26:41 GMT 1
Vilket skitsnack # 50! Ni hade redan innan matchen uttalat att Junior QB:n skulle skadas. Att ni inte kan glädjas med Svensk amerikansk fotboll i att vi kanske har fått ett av dem största QB:n löftena i historien utan måste twista ben och göra GROVA late hits för att skada honom. Tänk om TRC hade gjort samma sak med era juniorer tex nummer 96?
|
|
|
Post by BudLight on May 11, 2005 19:22:30 GMT 1
Yes, the almighty Bud Light has returned to to the battlefield...errr....okej da, sitter vid poolen och pluggar infor morgondagens tenta, men anda.... tanke kika hur djurgarn (hmmm eller e de KTH) stog sig mot Tyreso.... Mycke bra gubbar!!!
Som vanligt mycket trams pa forumet efter en match, men men, vad kan man gora, vissa nojer sig inte med matchen...
FORZA GUBBAR!!!
Lycka till alla gubbs pa andra sidan atlanten....
FORZA DIF!!!
|
|
|
Post by Mycket snack on May 11, 2005 19:26:28 GMT 1
Oj Oj Oj....pratar en person med sympati för TRC om att man inte får/skall spela fult.... Deras spelare är ju inte precis kända för att ta hem fairplay priser. Såg inte matchen men gjorde lill jenmert några legsweps??? Dom där när han gör nån slags karate spark mot backside end/LB när han har rullat ut?
|
|
|
Post by LOL on May 11, 2005 20:26:36 GMT 1
Vi snackar nu om TRC, laget som gjort holdings och saxblockar till sitt varumärke på Oline!
|
|
|
Post by Titt on May 11, 2005 20:46:08 GMT 1
Nä, men han satt och slog på D-line kille som forcade en fumble, som ledde till en TD.
|
|
|
Post by Sklle on May 11, 2005 22:24:09 GMT 1
Vilket skitsnack # 50! Ni hade redan innan matchen uttalat att Junior QB:n skulle skadas. Att ni inte kan glädjas med Svensk amerikansk fotboll i att vi kanske har fått ett av dem största QB:n löftena i historien utan måste twista ben och göra GROVA late hits för att skada honom. Tänk om TRC hade gjort samma sak med era juniorer tex nummer 96? Detdär är en väldigt grov anklagelse om man varken kan bevisa den eller vågar stå för den med sitt namn.
|
|