|
Post by d**n right on May 9, 2005 10:06:20 GMT 1
+ en lyckad tvåpoängare till fullbacken #34 borde bli 40 pinnar, inte 34.
Fy skäms domarna!
|
|
Dom som skall skmas
Guest
|
Post by Dom som skall skmas on May 9, 2005 11:21:36 GMT 1
Rättelse insänt resultat till Saff med matchrapporten som vi i hast fick göra då de som skulle döma tillställningen ej behagade infinna sig. Är o skall ej vara ngt annat 12-40. Att man ibland får fel i en hemsida är inte ovanligt garry läste nog bara matchrapporten där de tidigare nämnda resultatet stod. Så jag tycker att vederbörande förra inlägg bör tagga ner lite o inte ondgöra sig över saker man ändå inte vet ngt om
|
|
|
Post by Uppsalasupporter on May 9, 2005 12:07:26 GMT 1
Jag hör många röster som säger att matchen mellan solna och uppsala egentligen var ganska jämn. Jag håller inte med (förstås, jag är ju inte direkt objektiv).
1. Till att börja med vann alltså uppsala med 40 - 12 2. Dessutom hade Solna hade ett ganska tafatt offense som efter ett par drives var ganska lätt att lista ut vad det kunde åstadkomma. 3. touchdown #2 som solna gjorde, kändes mer som en tillfällighet än som ett väl förtjänat resultat av ett strävsamt arbete (de drog ju på sig minst 3 interceptions). Så resultatet hade lika gärna kunnat vara 40-6.
Sammanfattningsvis så tycker jag alltså att så fort som Solna hade visat upp sig genom sina inledande drives så var det uppenbart att de var rökta och att det bara var en tidsfråga innan poängen skulle börja skena iväg. Det finns en stor chans att den kommande lördagens match mellan Limhamn och Uppsala avgör vem som vinner seriespelet.
Däremot tycker jag solna har ett bra lag, men deras spel var inte bra i lördags. De behöver spela ett spel som bättre passar de styrkor och svagheter som de har.
Jag vill rikta ett stort tack till domarna som gjorde ett superjobb med tanke på omständigheterna. Folk som har åsikter på deras prestation kan lika gärna vara tysta.
|
|
|
Post by 12 on May 9, 2005 13:51:27 GMT 1
Så... kommer resultatet ändras till det rätta (40-12) eller inte?
|
|
|
Post by Blundon02 on May 9, 2005 19:08:09 GMT 1
Just a quick comment about the "unsportsmanlike" TD we did at the end of the game. Anybody who knows me knows that's not my style. I just wanted my backup FB to get some reps and to possibly see what it feels like to score. Since Solna stopped him for losses on the 3 running plays before that I thought I'd throw him the ball as an experiment. I never thought about running up the score, I just got caught up in the moment.
|
|
|
Post by running up score on May 9, 2005 19:43:05 GMT 1
Jag har aldrig förstått det hä med att inte göra poäng när man har chansen, eftersom det i en match där det ena laget leder hyfsat klart, så stoppar man ju in backups, och att då bara springa dives eller liknande är knappast schysst mot dessa. Som coach klappar rimligen hjärtat mer för sina egna spelare än för motståndarlaget.
Det är faktiskt bara en sport, inte liv och död.
Att behålla starters inne när man leder stort, är ju bara korkat eftersom man då riskerar skador och dessutom håller sina backups från planen. Men backups bör få en chans att visa vad de kan också.<br> Jag menar inte när man leder med 80-0, men när man leder med en 4-5 tds i 4:e kvarten.
|
|
|
Post by Jonas Lindgren 1 on May 10, 2005 7:10:31 GMT 1
Klart det inte är oschysst att göra poäng i slutet på matchen. Precis som föregående säger, det är inte på liv och död. Utan en sport där det går ut på att vinna. Att ge bollen till en backup-runningback som spelar sin första match någonsin är inte "oschysst" under några som helst omständigheter. För övrigt har jag talat med förbundet, och tydligen hävdar huvuddomaren bestämt att reslutatet blev 34 - 12 (När alla som var där vet att det blev 40-12). Så därom tvista de lärda! Hoppas det finns en bra matchfilm som kan hävda motsatsen. Såvida inte domaren är allt för partisk och dömer bort den sista TD'n för "osportsligt uppträdande" med tanke på att vi i Uppsala ledde för stort?
|
|
|
Post by fattar ingenting on May 10, 2005 9:02:18 GMT 1
Osportsligt att spela tills pipan blåser? Vilken sport spelar vi egentligen?
Jag fattar ingenting. Finns det alltså folk som menar att den sista delen av matchen, om den redan är avgjord, är strikt reserverad för matchträning av 2nd string spelare, annars är man osportslig? Det finns så många argument mot det här att jag blir alldeles virrig.
1. De flesta i det här landet spelar fotboll för att det är roligt, så om det bara är 9 matcher på säsongen, finns det väl inget fel med att passa på, även om en match är avgjord. Spelglädje kallas det (som scott uttryckte saken något annorlunda "... got carried away".)
2. Är det oschysst att spela dives på ett 2nd string/junior defense? Nej, det är förmodligen den bästa träningen de kan få.<br> 3. Var det osportsligt av USA att sätta sitt femte mål i slutet av matchen mot sverige i hockey vm i söndags? Vad är vi för sport egentligen?
4. Poängskillnaden kan vara avgörande när det är så få matcher. Ska 86ers riskera att tappa en position i ligan bara för att ett sämre lags juniorer ska få träna i 3 minuter, mot ett motstånd som är sämre än vad de själva behöver bli?
Klart folk kan ha åsikter, men osportsligt är väl ändå att ta i...
|
|
|
Post by Noop on May 10, 2005 9:18:24 GMT 1
Poängskillnaden kan inte vara avgörande. Det är enkelmöten och inbördes möte räknas före poängskillnad.
|
|
|
Post by NOT on May 10, 2005 10:03:32 GMT 1
Poängskillnaden kan inte vara avgörande. Det är enkelmöten och inbördes möte räknas före poängskillnad. Stämmer inte! Om tre lag hamnar på samma poäng och dessutom har slagit varandra inbördes kommer målskillnad att användas.
|
|
|
Post by geez on May 10, 2005 10:31:45 GMT 1
Poängskillnaden kan inte vara avgörande. Det är enkelmöten och inbördes möte räknas före poängskillnad.
|
|
|
Post by AJ Again on May 10, 2005 18:52:50 GMT 1
Scott.. Kul att se att ni fick en så bra start på säsongen Vi får hoppas att det håller i sig.. Personligen ser jag inget fel i att scora en TD, trots stor ledning, när man redan satt in sina backups.. Vi spelar Amerikansk fotboll, och det är en offensiv sport. Det går inte att bara stanna upp för att man leder, sen får vissa tycka att det är osportsligt, eller taskigt.. "Uncle Bob"
|
|
|
Post by LeoBillgren on May 10, 2005 22:53:25 GMT 1
Hej,
1) Frågan ställdes tidigare i tråden om vår öppenhet inte är kvar efter förlusten. Jo, det är den men vår princip är att inte skriva en matchrapport när det finns en oberoende (i detta fallet Andreas Östlund) rapportör på matchen. Vi kommer skriva rapporter på alla matcher där det behövs, men inte annars.
2) Gällande diskutionen om att scora på slutet i en avgjord match; Min egen filosofi är "I coach my players, not the scoreboard". Jag tycker inte det är upprörande att Uppsala valde att passa in i endzone på matchen sista spel. Men samtidigt vet jag att många tycker att det är att visa bristande respekt för motståndaren (Texas Tech's och SMU's coacher hamnade nästan i slagsmål förra året efter en liknande "incident"). Alla får tycka vad de vill i frågan, själv tycker jag man ska göra det som man kan stå för dagen efter och som man inte skulle bli förbannad om någon gjorde mot en själv.
3) "Dissa Chiefs 2005" Många trodde inför säsongen att vi som "fd SS-lag" skulle vara contenders för att vinna serien. Nu när vi förlorat mot Uppsala kommer en backlash. Jag kan meddela att från vår synvinkel är målet med årets säsong att bygga upp ett nytt Solna Chiefs med våra egna unga spelare som bas, istället för importer och andra kortsiktiga lösningar.
Vi kommer naturligtvis att försöka vinna alla matcher vi spelar, men vårt mål kan inte skrivas i ett win-loss record.
Samtidigt ska jag naturligtvis tillstå att vi gjorde en dålig match både offensivt och defensivt i helgen. Uppsala är ett så pass bra lag att dom enkelt utnyttjade våra misstag och orutin. Dom ska ha all heder för sin insats och jag tror definitvt dom är ett topplag i år.
MVH// Leo Billgren
P.S. For the record: Jag tror också det blev 40-12 till slut, även om jag tycker det är liiite magstarkt att kalla det för skandal att de snabbinkallade domarna missade en TD... D.S.
|
|