|
Post by King of The Hill on Feb 5, 2005 15:54:45 GMT 1
Hur är läget i den södra divisionen?
Väntar Limhamn fortfarande på deras chans att få upp i Superserien? Hur blir det med allas deras nyförvärv? Hur många kommer spela i Nfl Europe?
Har Borås hittat någon Head Coach och någon Qb? Skall MAuro spela detta året oxå?<br> Göteborg B Finns det någon klubb i Göteborg? Ingen info alls vare sig det gäller SS eller Div I eller Div II
C4 Lions? På deras hemsida stod det för ett tag sedan att seniorsektionen skulle läggas ner? Har de nått lag eller bara maskhållning?
Jönköping Hur mycket tappar de iom att deras coach har flyttat? Vem skall ta över efter Ingerman på Defense? Får de med sig alla spelare på sina bortamatcher?
Carlskrona Får Gustavsson ihop ett slagkraftigt lag? Vad jag förstått ät det mestadels 17-20 åriga spelare.
Vad händer?? Lite skvaller tack så vi här under Sthlm får lite att skvallra om.
|
|
|
Post by aengus on Feb 8, 2005 14:59:21 GMT 1
C4 Lions har ett lag. seahawks kommer i år, inte bara ynglingar tror att de har fått ihop ett ganska bra lag lär nog inte ramla ur ettan.
|
|
|
Post by Undrar on Feb 18, 2005 15:41:14 GMT 1
Har ingen något att säga?
|
|
|
Post by Skne Fan on Feb 23, 2005 15:52:41 GMT 1
Vad jag har hört så har inte Griffins haft det så lätt med värvningar. De har ju inte fått reda på om de ska spela SS eller Div1.
Kan inte vara lätt att värva i en sån position. De har ju räknat med att spela i SS iom att de vann Div1 förra året. Men det tyckte inte förbundet.
Men de har ju värvat några spelare. Men kan tänka mig att de har haft en hel del spelare på gång iom SS.
Skåne Fan
|
|
|
Post by Vilket tjat on Feb 23, 2005 17:45:33 GMT 1
Vilket tjat det var om LG. Sluta tjata och inse att ni kommer att spela i Div1 och inte i SS.
|
|
|
Post by Papegojan on Feb 24, 2005 9:01:53 GMT 1
Jag tycker därimot att LG inte har tjatat ens i närheten av vad de borde ha gjort. När 2 lag i (kvalitetssäkrade?) SS faller ur så platsar ändå inte LG med SAFFs motivering "vi har regler för hur en klubb i SS ska se ut ekonomi, org osv, och vi kommer följa dem". Sedan är inga som helst problem att göra undantag för Örebro och Solna (där reglerna är glasklara), med motiveringen "det är för sportens bästa". Om det nu är SAFF subjektiva bedömning som avgör vilken div du spelar i så är det klart att man har rätt att var irriterad och gnälla på det ända nationella forumet som inte är styrt av SAFF, speciellt då LG org inte är sämre än ngt annat lags.
|
|
|
Post by Sherlock on Feb 24, 2005 9:52:29 GMT 1
ang tjat på LG.
är det någon anan än jag som kommer ihåg att limhamn dragit sig ur SS fler än en (1) gång under pågående seriespel ?
skulle nog gå på förbundets rekomendation där . quote - Better safe than sorry .
Eller
|
|
|
Post by TT on Feb 24, 2005 15:57:56 GMT 1
Upplys oss då gärna vilka mer gånger de har gjort detta? Själv har jag inget minne av att de har dragit sig ur mer än en gång.
|
|
|
Post by aengus on Feb 24, 2005 21:02:32 GMT 1
är det inte 2 ggr
|
|
|
Post by Rille on Feb 25, 2005 16:50:05 GMT 1
Efter att ha mött LG ett antal gånger så kan jag ju bara konstatera att rent sportsligt håller det nuvarande laget mycket god klass på de allra flästa positionerna.
R
|
|
|
Post by Dirty South on Mar 3, 2005 1:01:47 GMT 1
Jag har hört från mig för i Griffins o Lions hur läget var.
Lions har haft det svårt med folk. De skulle ha ett krismöte, vet inte hur det gick dock. Ska en av Sveriges äldsta och mest meriterade klubbar lägga ner? Skriv o ventilera er!
Limhamn tågar på, har fått tillskott oxå. Både från Jämtland, Växsjö och Halmstad. Sen det viktigaste att flera egna juniorer gått upp. De kanske inte ska spela i SS men det verkar vara full rulle ändå.<br> Ha det,
Dirty South
|
|
|
Post by Rille on Mar 3, 2005 5:49:25 GMT 1
Lions problem är väl att deras linjekillar börjar närma sig medelåldern, de kan ju inte spela för alltid.
R
|
|
|
Post by Mouth of the South on Mar 3, 2005 8:21:04 GMT 1
Ryktena säger att Carlscrona drar sig ur div I södra?Enlig deras gästbok var det spelarmöte nu i helgen där det skulle beslutas om det skulle bli seniorlag eller ej.
|
|
|
Post by Chad on Mar 6, 2005 20:43:42 GMT 1
Tyvärr verkar det stämma med att Carlscrona Seahawks drar sig ur.Kan det innebär att C4 Lios utökar sin trupp ?
|
|
|
Post by Robban Hawks on Mar 9, 2005 14:49:27 GMT 1
Att Ingerman försvinner är naturligtvis ett stort avbräck, det är inget snack om saken. En bland de bästa spelare jag någonsin har spelat med.
Dock med att våran HC inte kommer att coacha oss stämmer inte utan vi har en amerikansk HC, samt en amerikansk DC som dyker upp till sommaren.
Jag vågar påstå att Hawks kommer att kunna hantera topp tre utan vidare...
|
|