|
CC-TRC
Aug 27, 2007 6:43:58 GMT 1
Post by NWT on Aug 27, 2007 6:43:58 GMT 1
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 7:24:53 GMT 1
Post by Nisse on Aug 27, 2007 7:24:53 GMT 1
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 7:56:14 GMT 1
Post by marcus95 on Aug 27, 2007 7:56:14 GMT 1
Värst vad alla verkar tycka det är viktigt att prata om att Tom har hållit på med Ultimate Fighting. Han är väl fotbollsspelare från början som sen gick till fightingen? Borde inte det vara viktigare att lyfta fram? Han verkar iaf. vara en bra spelare, så varför tjatet om att han är fighter? Borde inte hans fotbollskarriär vara mer "skrämande", eftersom det verkar vara därför han är här (?), än hans fighterkarriär? Hade ju ändå inte tänkt att slåss mot honom...
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 8:41:46 GMT 1
Post by na on Aug 27, 2007 8:41:46 GMT 1
skillnaden är väl att media väljer att fokusera på att han hållit på med ultimate fighting?
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 10:06:47 GMT 1
Post by U on Aug 27, 2007 10:06:47 GMT 1
Tycker också att hans fotbollskarriär borde lyftas fram mer. Men tyvärr har det blivit fel från början när han presenterades för media. Det lades då alldeles för stort fokus mot att han ska "skrämma motståndarna" och att han är "en Ultimate Fighter". Men jag har ju inte gått någon mediakurs så jag vet ju ingenting!
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 10:26:45 GMT 1
Post by per on Aug 27, 2007 10:26:45 GMT 1
Undrar vad Lejon och Backe tycker om val av lag . Bägge kontaktades av Karlstad innan sässongen .
gissar att det kanske inte känns super ,,,.
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 11:11:12 GMT 1
Post by Jon on Aug 27, 2007 11:11:12 GMT 1
Känns väl kanske lite speciellt för dem. Fast att Carlstad skulle vara bättre än Tyresö är väl inte direkt jätteöverraskande för någon. Så helt förvånade kan de ju inte vara.
|
|
|
CC-TRC
Aug 27, 2007 11:48:27 GMT 1
Post by superstar on Aug 27, 2007 11:48:27 GMT 1
Tur är väl det att inte alla bra och lovande spelare springer direkt till SMM eller CC som vanligt!
|
|
|
CC-TRC
Aug 28, 2007 13:27:50 GMT 1
Post by konstigt on Aug 28, 2007 13:27:50 GMT 1
Konstigt vad alla är självgoda i medvind. När jag spelade var det limhamn, Kristianstad, Tyresö, Stockholm, Örebro, Uppsala som var de bästa. Carlstad har en förmåga att överskatta sig själva, kanske därför som SM guldet inte bärjats ännu. Glöm inte att om fokus tappas kanske ni i Carlstad snart inte är ett topp lag IGEN.
|
|
|
CC-TRC
Aug 28, 2007 18:50:53 GMT 1
Post by wwehd on Aug 28, 2007 18:50:53 GMT 1
Värst vad alla verkar tycka det är viktigt att prata om att Tom har hållit på med Ultimate Fighting. Han är väl fotbollsspelare från början som sen gick till fightingen? Borde inte det vara viktigare att lyfta fram? Han verkar iaf. vara en bra spelare, så varför tjatet om att han är fighter? Borde inte hans fotbollskarriär vara mer "skrämande", eftersom det verkar vara därför han är här (?), än hans fighterkarriär? Hade ju ändå inte tänkt att slåss mot honom... Speciellt mycket "tjat" är det ju då inte. I den första artikeln var det i EN bisats som det pratades om hans fighter-bakgrund och i den andra artikeln var det TVÅ ord. Så att Marcus pratar om "tjat" är tyvärr väldigt långt ifrån sanningen.
|
|
|
CC-TRC
Aug 28, 2007 20:22:16 GMT 1
Post by HAHA on Aug 28, 2007 20:22:16 GMT 1
medvinden har ju räckt till fem finaler rad hitills och den räcker säkert till fem till... är väl bara stockholm av dom lagen du nämde som hängt i hela tiden resten är ju nere i träsket el har nyligen återvänt till högsta serien
|
|
|
CC-TRC
Aug 28, 2007 21:30:19 GMT 1
Post by Sklle on Aug 28, 2007 21:30:19 GMT 1
Värst vad alla verkar tycka det är viktigt att prata om att Tom har hållit på med Ultimate Fighting. Han är väl fotbollsspelare från början som sen gick till fightingen? Borde inte det vara viktigare att lyfta fram? Han verkar iaf. vara en bra spelare, så varför tjatet om att han är fighter? Borde inte hans fotbollskarriär vara mer "skrämande", eftersom det verkar vara därför han är här (?), än hans fighterkarriär? Hade ju ändå inte tänkt att slåss mot honom... Jo men det är ju inte den första serien artiklar som det nämns att han är en UFC kille. Jag håller med Marcus95, fokusera på hans insatser som fotbollspelare. Såg honom mot Tyresö och han är riktigt bra. Speciellt mycket "tjat" är det ju då inte. I den första artikeln var det i EN bisats som det pratades om hans fighter-bakgrund och i den andra artikeln var det TVÅ ord. Så att Marcus pratar om "tjat" är tyvärr väldigt långt ifrån sanningen.
|
|
|
CC-TRC
Aug 28, 2007 21:31:15 GMT 1
Post by Sklle on Aug 28, 2007 21:31:15 GMT 1
Denna delen skulle inte vara ett citat:
Jo men det är ju inte den första serien artiklar som det nämns att han är en UFC kille. Jag håller med Marcus95, fokusera på hans insatser som fotbollspelare. Såg honom mot Tyresö och han är riktigt bra.
|
|
|
CC-TRC
Aug 29, 2007 7:42:58 GMT 1
Post by Johan L on Aug 29, 2007 7:42:58 GMT 1
Kanske ska jag försöka förklara istället för att såga för okunskap/annorlunda filosofi. Här är min åsikt/erfarenhet: Vilka tror att media hade skrivit mittuppslag i tidningen om jag rabblat upp Toms fotbollsegenskaper med meriter som inte säger svensken ett skit ....?
För den väl insatte är "All-american", 29th i draften, CFL, XFL mm. intressant, men utanför den lilla lilla klicken är intresset noll. Svensson tycker inte det är någon nyhet (läs ingen vill läsa om det och ingen vill skriva om det). Informationen ska givetvis förmedlas men låt oss komma till syftet med en pressrelease.
På juniorsidan vill vi att Svensson ska känna att Crusaders tar väl hand om sina ungdomar och att alla är välkomna. Vi har disciplinerade träningar och lär ungdomarna att jobba tillsammans och ta ansvar för sin del i helheten. Godwill Godwill Godwill. Tanken är att Crusaders ska förknippas med något positivt och seriöst, något som företag kan förknippas med och som I slutändan ger oss chans att satsa på spelare, tränare och arrangemang. På seniorsidan kämpar vi mot korpstämpeln och att vi faktiskt har något spännande, tufft och spektakulärt att visa. Vi kämpar mot fördomar om doping och att det bara är fläskisar som ligger i en hög och bråkar. Försök att förstå att pressreleaserna inte är till för den lilla, lilla fotbollspublik kan fotboll. De syftar till att öka respekten och intresset för den Amerikanska fotbollen i Karlstad och i Sverige.
|
|
|
CC-TRC
Aug 29, 2007 14:53:33 GMT 1
Post by marcus95 on Aug 29, 2007 14:53:33 GMT 1
Johan L: Point taken. Så jag får väl omformulera mig till att det är tråkigt att det ska behövas fokusera på hans fightingkarriär istället för hans fotbollskarriär.
|
|